söndag 12 maj 2013

Söndags inlägg

Nu är det bara en kort stund kvar innan Jocke kommer hem, med 1 Guld, 1 Silver och en 5:e plats. Han kanske inte är så gammal ändå... Mohaha :) Stort Grattis till honom i alla fall, han är grym!

Vad har hänt idag då? -Jo vi bestämde träff i lekparken med stora familjen från Marieberg. Vi invigde lekplatsen i Södra Lindhult. Jag har ju såklart varit där flera gånger med jobbet, men aldrig med mina egna. Det var riktigt roligt faktiskt. Det var så trevligt så vi var där i närmare 4 timmar. Insåg ju efter någon timma att jag varit alldeles för snål med innehållet i matsäcken -banan, russin och vatten. Ungarna var ju så hungriga när vi kom hem så de kunde ju knappt bärga sig. Det blev hur som helst fiskpudding med kokt potatis. Måste ju säga att jag fixade det här med matlagningen riktigt bra medan Jocke varit borta. Känns helt okey...

Till nått annat så har Gry inte riktigt blivit frisk än. Hon har fått nått typ av munsår men jag vet inte riktigt vad det är. Hanna trodde att det möjligtvis bara var någon förkylningsblåsa eller så. Hon har ju fem ungar så hon vet säkert vad hon pratar om :) Febern vill inte riktigt ge med sig. Trots det så vill hon ju inget hellre än att leka. Det blev ganska mycket gunga å sitta i vagnen för hennes del. (ja, åsså försökte hon såklart hinna ifatt vild-gänget) Daniella, Olivia, Molly och Ebbe for runt som galningar där på lekplatsen. Det var kul, riktigt kul!

Jo just ja, jag har ju för tusiken hunnit med att beställa en vardagsrumsklocka här ikväll. Ååhh den är så snygg. Vill ha hem den nuuu :) Ni ska få se när den sitter på plats, stor är den!

Imorgon laddar jag för jobb. Vi ska ha hjärt och lungräddning mellan 17-19 så det blir en låång arbetsdag. Jag slutar ju halv tre så jag hinner hem ett par timmar emellan.

Nu fick jag sms av Jocke om att han bara har åtta mil kvar att köra... snaaaart får jag pussa på han!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar