onsdag 26 juni 2013

Är det "montan" tro?! :)

Gääsp, vad kvällstrött jag är! Sov inte speciellt bra i natt då min mage krånglade mer än vanligt. Börjar faktiskt tro att det hänger ihop med "tjejveckan". Efter att Gry kom till världen så har hormonerna skiftat hejvilt. Finnarna står som spön i backen då det är dags för "montan", jag svettas och får gigantiskt ont i magen. Allvarligt, det har nog med "tjejveckan" att göra, jag börjar seriöst tro det!

Idag stängde jag på jobbet. Fick gå hem liite tidigare än vad jag brukar på onsdagar. I vanliga fall brukar barnen alltid vara kvar tiden ut, nästan. Då jag kom hem hade Jocke lagat super god middag. Det blev fläskfilé, helstekta små färskpotatisar, sås och grönsaker. Jag har en riktig kock till sambo, och tur är väl det då jag i princip hatar att laga mat. Det roliga är att så fort jag lagar nått, så brukar familjen älska det. Så kanske handlar det bara om att jag tycker det är astråkigt :P för kunskapen finns ju där, bara jag vill. Berättar dock inte detta för Jocke, för då kommer jag få stå i köket för jämnan. HAHA!

Sitter och fundera på om jag ska måla naglarna ikväll, om jag orkar över huvudtaget?! Jag längtar så fruktansvärt mycket till semestern. Det ska bli fantastiskt att vara ledig i fyra veckor. Jag sparar en vecka, man vet ju aldrig om man skulle behöva en veckas ledighet senare.

Nu ska jag mysa med karln och bara slappa. När jag blir vis nog ska jag börja röra på fläsket lite mer. Jag är i alla fall ganska duktig med maten. Äter inte alls lika mycket som förut. :)

Nähepp, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar