fredag 7 juni 2013

Lååång-inlägg :)

Puh, jag stod ut, VI stod ut. Inte för att det var speciellt mycket att göra på jobbet, men attans så drygt det är att jobba då det är klämdag. Nåväl, jag och Gry fick hålla ut till halv sex. Vi saknade Daniella så mycket att vi kramade sönder henne då hon kom hem (nästan). Hon har varit hos farbror, kusin och Marie. Det är roligt att höra en fyraåring återberätta dagen. haha, hur som helst. Hon har haft det kanonbra, det hörde jag deh :)

Det går faktiskt riktigt bra här hemma utan gubben, förvånansvärt bra till och med. Barnen sköter sig utomordentligt och allt bara flyter på. Ungarna har fått mat, de leker oavbrutet och huset är pedantiskt städat (förutom inne i Daniella´s rum, det får hon göra själv) Grannpojken är över titt som tätt och Daniella springer som en galning på egen hand in -och ut. Det är klockrent här på gränden, som grannen sa "camping atmosfär", definitivt. Hahaha!

För min egen del blir det lugnt. Jo just ja, jag har ju glömt att tala om för er att Daniella har fått en växasäng in till vårt sovrum. Hon vägrar ju (emellanåt) att sova i sitt rum, å vi tänker inte tvinga henne så det fick bli denna lösning. Jag har sovit som en korv på sista tiden men nu känns det bra. Perfekt helt enkelt! =)

Har suttit och gluttat lite på gardiner här ikväll. Jag hade tänkt köpa nått snyggt till vardagsrummet. Det är ju så typiskt att man hittar köksgardiner då, jag som redan har lagt 800:- på gardiner dit. Näe, nu ska det va till vardagsrummet, he é ba så :)

Imorgon har vi inte planerat speciellt mycket. Det vi redan vet är att vi kommer hänga ute i lekparken (och förmodligen umgås med grannen) sen blir det lugnt. Eller lugnt ska jag inte säga för det är High Life med två kids. Nu ska jag kika på lite tv sen blir det sängen. Ska försöka få tjejerna att sova läänge imorgon med. Tycker 7.15 är helt okey!!!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar