onsdag 19 juni 2013

När chefen säger sitt, -Ja då blir man stolt!


Visst är det väl fantastiskt när vi får njuta av solen?! Jag älskar denna årstid!Trots att jag egentligen har alldeles för många kilon runt midjan, och att jag jobbar från morgon till kväll, så känner jag mig pigg, fräsch och (stundvis) enorm med energi. Det går liksom inte att säcka ihop när solen skiner. :)

Idag har vi haft midsommarfirande på jobbet. Självklart dansade vi runt stången och sjöng glada sånger, vi åt buffé och frossade i glass med jordgubbar, allt detta toppade vi med ett vattenkrig (alla skall vi få känna oss som barn på nytt ibland), och visst är det väl så att man inte är äldre än vad man gör sig till?... Det lever i alla fall jag på :D

Jag har under en tid haft rätt mycket att stå i på jobbet. Jag måste lära mig att sortera upp och ta en sak i taget, inte stressa och flänga fram som en ångvält. Jag är nog en sådan person, som gärna vill se till att saker och ting sker, och snabbt ska det gå (främst då det gäller jobbet) Jag tar gärna på mig mer än vad jag egentligen borde, och kanske har det att göra med att jag älskar att ta ansvar. Ibland känner jag mig som en idiot när jag styr och ställer, det bara blir så! Meen, så idag kom nästan tåren från mitt öga. Min chef la handen på min axel, gjorde klart för mig att jag är en klippa och att hon är så stolt över att jag är en "Helianthusare". Att jag förmedlar enormt med energi, att jag har en bred kunskap (trots att jag inte läst 3,5 år på universitetet) och att jag gör ett kanonjobb inne på min avdelning. Det som värmer mest i hjärtat är att jag verkligen ser att hon menar det hon säger... Jag är stolt, jag är glad, jag är oerhört tacksam!

Jag brukar ju alltid avsluta mina inlägg med att jag ska; "mysa ner mig tillsammans med min familj". Nu sover givetvis kidsen och Jocke ska titta på fotbollsmatchen som halva Sverige också gör. Då kanske jag ska passa på med det där med "egentid". Det blir att hänga runt på nätet ikväll. Vem vet om jag hittar nått snyggt att beställa =)

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar