måndag 24 juni 2013

Snacka om att vi haft lugna gatan på jobbet idag. Det är nästan så att tiden går lite väl sakta då det är så lugnt. Meen, vi har förtjänat att "slappa" lite nu då det börjar närma sig semestrar.

Till min stora förvåning fick vi hem en räkning på 2 010:-. Det skulle vara Daniellas förskoleplats, för halva juni och hela juli. Det kändes inte helt okey då hon först och främst har gått på "allmän förskola" några månader, och sedan att hon slutat på den aktuella förskolan nu i mitten på Juni för att sedan börja på en ny förskola i augusti. Jag ringde självklart upp ansvarig handläggare för Sydost, och det tog inte många sekunder så var räkningen eliminerad. Skönt, då slapp vi tänka på det å jag kan köpa mig nått fint för pengarna istället :)

Slutade tidigt idag så jag och barnen drog hem till farmor ett tag. Jag uträttade lite ärenden på stan först. Jocke drog iväg till golfbanan i flera timmar och nu har han bränt iväg hem till Steven för att spela Tv-spel. Han måste ju få roa sig lite då han annars är med tjejerna hela dagarna. Hur som helst, vi blev bjudna på dundergott fika och farmor gjorde en varsin påse med bröd till tjejerna så de fick mata fåglarna. Daniella älskar verkligen det där med att mata fåglar. Gry hon var mest upptagen av att titta sig runt så ingen ilsken fågel gjorde attack :P

Näe, nu tänker jag faktiskt pysa i säng efter en lång dag. Kidsen sover så jag ska försöka göra detsamma. Vi får se om Daniella lyckas övertala Jocke att dem ska gå till Sommarkaféet imorgon. Det är öppna försklan som anordnat detta, och jag tycker det verkar som en rolig grej. Hade det varit jag så skulle jag hängt där typ varje dag. Det är öppet mån-fre 13-16... Klart kidsen ska dit :)

Aja, haré fiiiint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar