måndag 18 mars 2013

Energi

Lite tragiskt är det, att jag är trött då klockan knappt ens har slagit nio. Är det verkligen såhär det känns att vara småbarnsförälder och samtidigt ha ett heltidsjobb?! Förvisso är jag överlycklig för båda dera, men lite jobbigt att tröttheten smyger sig på så pass tidigt om kvällarna.

Annars är det gött. Jag steg upp strax efter fem imorse. Slutade hyfsat tidigt så jag hann gott och väl umgås med familjen då jag kom hem. Vi har haft en riktig myskväll inne på Daniella´s rum. Jag har läst flera sagor för Dani och pappa har busat med Gry på golvet. Kvalitétstid! Det måste vara nått skumt med mig, för jag ser aldrig någon anledning till att vi skall hålla oss på vardera håll. Jag älskar att umgås och att vara tillsammans. Avskyr när Jocke drar iväg på sitt, jag på mitt och barnen någonstans mitt emellan... typ!!! Näe, man skall vara tillsammans, så mycket som bara är möjligt.

Ikväll kommer jag dock få sova ensam med mina töser. Jocke ska iväg till Steven för att umgås. Tur att de sköter det då vi tjejer ändå har lagt oss. Han brukar ju komma hem där mitt i natten någon gång. Det funkar. Nämen seriöst, det är väl roligt för gubbarna att leka av sig lite... nörda som jag brukar kalla det!!! För visst är det lite nördigt att nöta tv-spel? =) eller så är det 40års krisen

Ska ta å borsta gaddarna och kasta mig i säng. På tal om gröna grodor så inväntar jag fortfarande det där förbaskade paketet från Antikvit. Jag har beställt tre tjusiga prylar som jag gäärna skulle vilja få hem nu. Som sagt, väntar med spänning! Varför är det så roligt att handla, handla nya grejer? Det är vansinnigt roligt och det blir så fint. Det är lixom gräddet på moset när man mår som bäst. =)

God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar