tisdag 16 april 2013

Det händer grejer

Har tagit mig igenom skrattanfall efter skrattanfall. Vilken sjukt underhållande tisdagkväll. Passade på att ringa å surra av mig med Fia medan jag promenerade. Hon är ju få go å jädrans så skoj det é att sörr. Jag hann inte mer än hem så fick jag ett helhärligt mms av Malin. Blev ju såklart tvungen att ringa upp henne... och ja... herregud vad vi skrattade. Vilka underbara människor jag har runt om kring mig. :)

Nåväl. Igår hade vi finbesök av Helena och Noline. Daniella har tjatat flera gånger ikväll om att Noline ska sova över här någon kväll. Jag förstår inte att barn "lära känna varandra så snabbt". De hade ju inte träffats på 2,5 år. Och hallå, vi snackar att kidsen är 3,5 idag. Hur som helst. De lekte strålande tillsammans. =)

Idag har jag avverkat mitt första utvecklingssamtal. Det gick perfekt! Så skönt att ha kommit igång. Nu får vi hoppas att det går som på räls. Jag drog över samtalet med dryga 20 minuter, men jag hann i alla fall hem innan bilen åkte iväg till Lek&Bus Landet. Vi var där tre timmar sedan var det bara hem och röjja ute på gården, slänga i sig lite mat och kasta kidsen i säng. Jag och Daniella var ute och letade "näsfrön" som hon sedan ska plantera, tillsammans med jord i en kruka (mycket viktigt). Hon har tydligen gjort nått liknande på förskolan och fått blodad tand. Jocke gjorde en fantastiskt god middag av fläskfilé och en dundergod sallad. Medan han var igång i köket hann jag och Dani sopa och ta bort lite skräp från gården. Nu är det fiiint som snus utanför ytterdörren :)
På tisdagar har vi ju utflyktsdag på jobbet. Jag tog med mig fyra barn till Maribergs förskola. Det var riktigt trevligt och jag surrade såklart i ett. Det blir ju så när man aldrig ses. Det var i af kul att träffa alla gamla goa arbetskamrater.

Imorgon börjar jag inte förrän nio så det blir mys med la fimilia. Slutar dock inte förrän sex vilket känns lite smådrygt. Jag vill ju vara hemma med mina hjärtan när det börjar närma sig kväll.

Nu blir det en varm dusch, ta fram kläder för morgondagen och slänga sig i säng. Jocke har ju fullt upp med att titta på fotboll (med en polare här) så jag får la roa mig själv!
Godnatt pa jie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar