torsdag 6 december 2012

Då var några fixade!

Det här känns riktigt skönt! Har ikväll klickat hem fyra julklappar, varav två till mina syskonbarn och två till mina egna kids. Känns härligt, och personligt! Det blev ett dyrt kalas, men det skiter jag i c(= ... Hoppas att alla fyra töserna blir nöjda nu. Jag menar, vad är julen utan glada å nöjda barn?! (å risgrynsgröt, skinka, tomten å karameller :)
I helgen ska jag och Jocke ut å köpa de sista julklapparna. Jag har inte köpt ett enda paket än till jocke, inte till mamma och inte till Lena heller. Ska ändra på det i helgen, om allt går som planerat.

Annars då? -Jo, jag jobbar så svetten sprutar. Idag efter lunchrasten blev jag en aning yr, kände mig inte alls bra. Gick och hämtade örontermometern, men den visade inget negativt. Skönt var väl det! Imorgon är det soft, jag jobbar 8-13.30 (om det nu inte krisar sig). Det är rätt många som är hemma å är sjuka. BRIST, ja det är milt tilltaget när det kommer till att få tag på vikarier. Det är slut i hela Örebro, helt makalöst!

När jag kom hem idag hade älsklingen storstädat, badat och gjort hemmalagad lunch till Gry, skottat undan all snö och hunnit ta med barnen för påhälsning hos Bosse & Birgitta. Daniella var så glad då hon kom hem, för hon hade fått både strumpbyxor och ett 3D glas med Lejonkungenmotiv. Självklart drack hon i det redan till middagen. Barn är ju för roliga, inte ett dugg spar de på!

Provade spela lite poker här om kvällen. Det gick hyfsat, trots att jag inte spelat på flera månader. Har tänkt sätta mig ett flertal gånger, men det har aldrig blivit av. Det gick riktigt bra för Jocke några dagar, så jag tänkte att jag också skulle prova :) Nu sitter han med Steven å nöter tv-spel istället... Galet! Ja just ja, Steven bjöd oss på en dundergod middag, med vanilj/chockladglass till efterrätt... mumsigt värre! Det är ju rätt sköj att få se röken av karlarna, annars har det ju en stark förkärlek till det där tv-spelet... Mohahaha...

Nu blir det chill... och en sista titt på julklapparna som jag beställt!

Ni vet väl om att ni är värdefull <3
GodNatt!

3 kommentarer:

  1. Hemmalagas lunch... Jaa, vadå vad brukar ni annars ge!?

    SvaraRadera
  2. Vad tror du, vi kör alltid hemlagad mat :) Näemen, många kör ju burkmat till småttingar, men inte här inte!!! Shit, om du ger Milton burkmat, då lär du ju ge tre bara till lunch... Hihi! De é gött ve mat´n, helt klart :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, när du skrev "hemmalagat lunch" så lät det som om det inte hände ofta :p Nej, tusiken heller. Han har fått burkmat en gång sen aldrig mer. Fiiiifan. Hemmalagat ere bästa.

      Radera