måndag 10 december 2012

Vad händer med min kropp

Frågan är om jag varit såhär trött någon gång förut?! Jag måste ju seriöst ha nått virus i kroppen. Har gäspat konstant idag på jobbet. Hann inte mer än hem så drog vi till Stadium, jag skulle försöka hitta en julklapp som jag var ute efter. Hittade dock inget som föll mig i smaken, kräsen som jag är då det gäller kläder. Man skulle kunna säga att jag "gäspade mig igenom turen", fruktansvärt så trött jag varit. Blir en tidig kväll känner jag. Om det går att lägga sig tidigt. Tycker oftast man fastnar med någonting, trots att man egentligen borde sova.

Hur som helst. Jag har jobbat hela dagen så familjen har fått klara sig utan mig. Tydligen har det inte gått någon större nöd på dem. När jag kom hem så hade de roat sig med att skotta hela framsidan, till en pulkabacke med gångar. Vår gård är inte speciellt stor, men ack att man kan ha roligt i alla fall. Daniella var hyper glad över sin racer bana med en stor snökulle intill. Det har faktiskt varit riktigt behagligt ute idag, inte alls så där bitande kallt som det varit några dagar. Burrigt, men ändå skönt!

Tidigare ikväll fick jag mig ett REJÄLT massagepass av Jocke. Det var inte alls skönt. Det gjorde så ont att jag nästan skrek. Det spände bakom öronen, ilade upp mot huvudet och mina armar domnade nästan bort när han tog i som mest. Fy tusan vad spänd jag måste vara i kroppen, speciellt nacke och axlar. Känns att massagen hjälpte relativt bra. Hoppas att jag är piggare tills imorgon.
Jag har envisats med att sitta uppe till närmare halvtolv ett par kvällar, bara för att få se Jocke spela poker. Det är alltid roligt att titta på då det går bra. :) Sen är ju både jag och Jocke sådana; att går det åt pipan så lägger vi ner spelandet. Jag blir förbannad och stänger av datorn, Jocke visar inte speciellt mycket känslor men skiter ändå i att spela. BRA! Annars kan det ju vara farligt för många det där; att inte förstå när det är dags att sluta! Nu när Jocke är inne i ett flow så bör han ju spela. Får se om jag ids titta nått ikväll, en liten halvtimma kanske man pallar :D

Vi hörs gott folk!

(nu ska jag in å läsa de bloggar jag följer, och bli lite stolt att jag lyckas skriva så bra så andra tar efter)... mohahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar