torsdag 20 december 2012

Livet känns oförskämt bra för tillfället

Nuså, är det bara EN dag kvar att jobba, sedan får även fröken Camilla jullov. Det ska bli så fruktansvärt skönt. Jag behöver verkligen detta, speciellt nu. Måste ju erkänna att det har börjat pirra lite i magen, nu när nytt jobb väntas redan i början på Januari. Åh, det känns så spännande. Jag längtar verkligen! Ska bli fantastiskt att få dela energi med nya människor, jag behöver det.

Idag damp lönebeskedet ner i brevlådan. Jiehooo den var en aning fetare än föräldrapenningen. Direkt när jag får lön sveps tankarna över mig; Vad ska jag göra för pengarna?! Åhja, jag är duktig på att spara, sägs det ju :)
Jag vet då en sak jag genast ska slänga ut nån hundring på
... ramtamtaaam... titta så tjusigt!
Bruttan som gör dessa lärde jag känna på öppna förskolan. Hon gör massa snygga grejer, sååå kööp!
Underbara! Kan dock inte bestämma mig för guld eller silver. Ska prova båda :)
Till en annan petitess. Vet ni hur skönt det känns att det endast är julmaten kvar att dona med. Allt är i princip redan fixat. Jag har en julklapp kvar, å det är till min älskade mor. Får se vad jag hittar för fint till henne, hon är värd nått riktigt tjusigt, tycker jag!
Åhh, jag håller på att längta ihjäl mig till lördagnatt. Då kommer nämligen min fina syster m. familj hit. Daniella hon längtar som bara den, tills hon får träffa Nathalie och Tuva-Li. Jag ser fram emot kvällspromenaderna, allt surrande och alla roliga stunder som vi med all säkerhet kommer utsätta oss för =D

Nu ska jag försöka väcka liv i Jocke som har fastnat framför en 3D film. Jösses, man ser verkligen mongo ut iklädd dessa glasögon. Helt borta, totalt insnöad i tv:n.

Vi hörs på allvar, den gången jag har tid för bloggen. För tillfället är det mestadels jobb, barn och karl som får min ta min tid. (jag trivs rätt bra med det faktiskt)

Godnatt fina <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar