torsdag 27 december 2012

Över

Snacka om att jag tagit julledigt från bloggen. Har fullt upp med att umgås med min fina familj, så pass fullt upp så att jag inte ens hunnit starta datorn. Kul att se att ni dyker in här trots att jag varit värdelös på att uppdatera er. Jag ska bli bättre, när Lena m.familj och mormor åker hem igen. Ska bli riiktigt tråkigt när de åker härifrån. Mor min har bestämt sig för att stanna nere i Jönköping till den 16:e Januari. Jag bokade tågbiljett till henne igår, så nu är det klappar & klart att hon stannar i södra Sverige ett tag till :) Känns ju bättre att ha henne 18 mil härifrån, än 80! Sjukt långt till lappträsket.

Känns nästan lite härligt att julen är över. Det är så mycket spänning och pyssel att stå i så det är med en lättande suck man sätter sig tillrätta i soffhörnet :) Visst är det väl fantastiskt på alla sätt och vis med julen, samtidigt som det är så många "måsten" och "krav" som ställs just då. Traditioner ska ju vara på ett visst sätt. -Risgrynsgröten, julmaten, kalleanka, julstrumpan, tomten, kakfaten, stämningen osv. Nu är det över och vi får vänta ett år tills nästa gång.

Idag har jag, mamma och Lena åkt till Laxå för att besöka en antik & kuriosa butik, -Linne och Lump. Lena fick med sig en urgammal ´Örebro kex plåtburk´, och jag köpte mig ett fint uppläggningsfat som var fyrdelat. Det var en trevlig tripp!
Imorgon ska vi besöka några andra affärer. Igår var vi och shoppade lite på Marieberg. Jag hittade mig en jättefin pall till hallen. Ska lägga upp ett litet kort på den rackaren. Trots att det varit jul och ungarna fått mängder med julklappar så hittade jag massa jox till Daniella. Kläder, jag älskar kläder =D Invigde även min snygga nätblus idag, mycket vacker!

Nähepp, om man skulle ta å göra nån nytta. Ska dra med mig mamma ner till ica en snabbas var tanken. Det får nog bli så.

God fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar