lördag 15 december 2012

Snöröjningen är; allt som oftast, rena rama skämtet

Vilken helg. Jag sitter fortfarande i nattlinne och har inte direkt några planer på att svira om. Jocke ska snart iväg och hjälpa en kompis med bilen, sen får vi också ta lördagsmys :)
Jag har lovat Daniella att vi ska slå in några julklappar ikväll. Det är ju så mysigt då det ligger några under granen. Sen så kommer ju tomten med resten.. host host!!! hihi...

Egentligen skulle jag behöva städa lite. Men jag kan inte påstå att jag mår hundra bra. Tyckte jag mådde bra mycket bättre igår. Bara inte skiten är på väg tillbaka, jag avskyr att spy. Stackars lilla Gry har åkt på magsjuka hon med. Hon har spytt flera gånger på förmiddagen. Tycker faktiskt det är lite komiskt. Hon har spytt och sovit några timmar, men annars mår hon som fisken i vattnet. Herregud när jag låg i kräksjukan så var jag helt förstörd. Men inte hon inte! Kanske är så med barn, att det spyr sen känner de inte så mycker mer. Nåväl, jag hoppas viruset flyr huset snart och att Jocke å Daniella inte åker på det.

Nu ska jag mysa ner mig i soffan. Det är skapligt härligt att titta ut genom fönstret, och se att det snöar för fullt... myyyysfaaaaktooor! Får hoppas att den där förbaskade snöplogen visar sig som den ska bara. Tycker allt som oftast att den inte gör sitt jobb. Alla klagar ju på de stackarna som röjer undan snön. Kan det verkligen vara roligt att bli bollplank VARJE vinter?! Det är ju samma sak varje år. Skulle inte förvåna mig om de sitter inne huttrandes i sina traktorer och dricker kaffe :P Skärpning, gör ert jobb så andra kommer fram till sina :)

Trevlig Lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar