söndag 2 december 2012

Plankstek och Canasta, me like!

Jahapp då är helgen snart slut! Igår var vi bortbjudna till Jockes arbetskollega och hans fru. Vi blev bjudna på plankstek och spelade ´Canasta´ halva natten. Vi åkte inte hem förrän halv ett. Daniella var hos farmor & farfar fram till halv tio. Hon hade bakat chokladbollar, pysslat armband, slagit in paket och haft lördagsmys för fulla muggar. När klockan böjade springa iväg åkte Jocke och hämtade henne. Vi hade kommit överens om en tid att hämta gumman, meen vi kunde inte sluta spela så det blev för Daniella att sova på Lars och Lisbeth´s soffa. Det gick ingen nöd på stumpan direkt :D Gry betedde sig som ett ljus hela kvällen, det är ju inget ovanligt för det brukar hon ju göra :) Det är makalöst roligt detta spel. Det går typ inte att sluta när man väl börjat! Längtar redan tills nästa gång vi ska spela. Det är ju så, att vi töser har vunnit två rundor över gubbarna, hääärligt. Det gör ju lixom det hela mycket roligare, att vinna lixom... Mohahaha!!!

Hockeyn missade jag så klart igår. Såg ju dock inte ut att ha någon större betydelse då det inte alls gick HV´s väg. Aja, vi leder fortfarande, så det är luuugnt :)
Har suttit å klura på lite julklappar till kidsen. Kom på en klockren grej som jag ska beställa till Daniella, (och förmodligen Nathalie). Jocke har redan hunnit köpa en mängd klappar till barnen, han som sa att det skulle bli en "lugn jul" i år. Vi får se, vi får se! Nämen helt seriöst, i år blir det ingen hets... ska chilla när det gäller julklappar faktiskt. Barnen har ju allt, i det närmaste så det är ju ingen mening att fylla rummen med skräp. Dock blir ju lite brydd när jag hör Daniellas önskelista. En riktig dator, en telefon som mamma och pappa har osv... jag svimmar, det händer inte :P

Nu ska jag umgås med min familj och ladda/vila ut så jag pallar med en fullspäckad vecka... Adjökens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar