söndag 30 december 2012

Feber, kräkningar och förkylning

Feber och förkylning är det som härskar i vårt hem för tillfället. Stackars lilla Gry har haft det jätte jobbigt i några dagar. Hög feber, kräkningar, sömnlösa nätter osv. Hoppas verkligen att viruset ger sig iväg illa kvickt. Här hemma är det tydligen bara Daniella som klarar sig från allt. Vi som åkt på både magsjuka, feber och förkylning, men inte Daniella. Peppar peppar, turen är med henne!

Jaha, nu är snart vardagen här igen. Känns skönt, men samtidigt skrämmande att tiden går så förbaskat fort. Så är det ju alltid då man är ledig, att tiden går fort. Nåväl, snart börjar jag mitt nya jobb, och det med spänning.

Idag har varit en RIKTIG slappardag. Jag sitter fortfarande med nattlinne och hela dagen har gått. Gött! Jocke gjorde en supergod middag. Det blev entrecote, strips, rosésås, broccoli och lite sallad. Jag är såå less på julmat så jag mått ju spy på skiten. Igår åt vi sill och potatis till lunch, må väl säga att det var slutet på "julätandet".  =)

Sen kan jag ju tala om för er, att när det nya året börjar så ska jag ta tag i det här med vikten. Nu jäklar ska kilona bort och det på ALLVAR. Ska dra iväg till G-vik och hämta ut årskorten också, så jag kan börja simma i någon ordning igen. Köpte ju till hela familjen, så har jag tur så kan jag få med mig dem till äventyrsbadet med någon helg... Jippi! Tycker det är askul att chilla runt bland rutschkanorna där.

Som sagt, besöket har åkt hem och jag har hunnit storstäda. Det var riktigt härligt att få rensa upp inne på Daniellas rum. Igår gick vi igenom alla hennes julklappar, och hon blev som ett "barn på julafton" på nytt. Vi har haft det så himla mysigt här under julen, ni anar inte! Det är alltis tråkigt då besöket åker hem, men man kan ju inte ha roligt jämt :P

Nu ska jag mysa med mina två töser, och min karl! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar