tisdag 8 januari 2013

Älskvärt

Vilken dag alltså!
Först och främst så har Gry varit på ilskhumör inatt. Tänderna sprutar ut som spön i backen och febern hänger på därefter. Vad tusan är det här?! Åhja, nu sover kidsen och jag hoppas Gry sover gott hela natten, som hon brukar.

Idag slutade jag redan halv ett, så jag passade på att hämta Daniella direkt efter jobbet. Hon har ju varit ledig så pass länge så jag tänkte att det var lika bra hon fick en kortdag, när så var möjligt. Nåh, jag ringde hem till Jocke vid tolvtiden för att be honom grädda våfflor, för jag hade minsann bestämt att hela familjen skulle iväg till äventyrsbadet. Direkt efter avslutad arbetsdag. Mycket möjligt, jag fick med mig gubben (utan problem efter gårdagens utskällning) hihi, så badväskorna var packade och fikasäcken stod reda i hallen; Våfflor, hallonsylt, majskrokar, surdegsbröd, några kakor och dryck. Perfekt... nu blir det äventyr! FLOOOOPPPP.... När vi kom fram till kassan så läser jag på skylten att; äventyrsbadet är STÄNGT alla måndagar och tisdagar 2013. "Det är inte sant", tänkte jag. Dä stod vi, med en 3,5 årings förväntasfulla blickar riktade mot oss. "Jahaa Jocke, vad gör vi nu". Det fick bli Lek & Bus landet, och det med bravur. Vi har haft det så mysigt så hälften vore nog. Daniella och Gry har skrattat om vartannat, och jag å Jocke har haft det urmysigt. Det var lite folk där så vi slapp alla ( i vanliga fall) köer. Toppdag utan dess like. =)

Som ni vet så har jag ju gjort min första arbetsdag i barngrupp på nya jobbet. Det flyter på och barnen hade redan efter ett par timmar accepterat mig. Helt makalöst, fattar ni?! Jag arbetar på en småbarnsavdelning och kidsen valde att bara efter ett par timmar söka sig till mitt knä, jag blir lycklig, oerhört lycklig. Vet ni vad det mest fantastiska med mitt jobb är? -Jo, att barn är experter på att läsa av människor och att jag sällan blir ratad. Jag älskar mitt jobb, av den enkla anledningen att jag får bekräftelse att jag är en godhjärtad människa. Att för mig ge trygghet och omsorg till ett barn, faller lika naturligt som att älska mina egna barn. JAG ÄLSKAR BARN, HEMMA och PÅ JOBBET!!!

Nu ska jag slänga mig in i en dusch. Jag börjar tio imorgon så jag kan ta det coooolt. Undra om jag kommer ångra mitt löfte som jag gav Daniella till morgondagen, nämligen Att uppleva äventyrsbadet :D Mina barn´s önskan -Är min lag!
GodNatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar