torsdag 31 januari 2013

Mamma-Gry Dag!

Efter en intensiv arbetsdag så fick jag till min stora glädja en helt egen ´Gryeftermiddag´. Vi har haft det supermysigt jag och min lilla solstråle. Hon har rivit ut halva rummet och numera lärt sig att ta tre steg utan att ramla :) Jocke och Daniella drog iväg till äventyrsbadet. Som vanligt var hon överexalterad då hon kom hem. Att barn har en sådan förkärlek till att bada! Nåväl, hon är då för go Gry. Vi har ett familjefoto som sitter ovanför dörrposten. Nu när pappa och Dani var borta så gick hon hela tiden och pekade upp mot fotot och sa, "pappa pappa pappppa" och vinkade oavbrutet. Ångrar nu att jag inte spelade in henne. Hon ler upp sig som en sol då jag visar henne kortet. Det är ofta som hon visar med sitt kroppsspråk att hon vill dit och kika. Härligt att hon blir glad över sin familj <3

Imorgon blir det jobb för hela slanten. Jag stänger så det blir en låång dag. Om jag hinner så ska jag ta med mig gubben och kidsen ut till Mariebergsköpcentra. Jag har hört ryktas om att det kan finnas grejer där ute som jag är ute efter :) Funderar skarpt på att sätta upp de där förbaskade hyllorna ikväll också. Vi får se om jag får Jocke att röra på fläsket, jag måste ha lite hjälp att hålla för att det ska funka.

Sen så kan jag ju meddela er om att det går runt i skallen på mig när jag tänker på att placera mina kids inom barnomsorgen. Vart? Hur? När?... Jag får panik! Egentligen trivs jag rätt bra med att ha Daniella kvar där hon är nu. Men samtidigt så tycker jag det är himla tråkigt att gruppen splittras så ofta. Jag skulle vilja att de barn som börjar där också stannar kvar. Daniella hinner ju aldrig rota sig tillsammans med sina kompisar, det jobbigt! Hon blir ledsen när människorna kommer och går, och det är ju förståligt. Aja, jag får tänka på saken. Tryggheten är ju trotsallt det viktigaste, det är ju lixom basen till allt lärande.

Nu ska jag chilla framför tv:n...
Adjöken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar