lördag 5 januari 2013

Paniken!

Snacka om att vår tv går på högvarv då det gäller sport. Herregud, det är ju allt mellan himmel och jord. Det är väldigt sällan vi tittar på nått annat. Jora, det var en lite reflektion som jag gjorde alldeles precis NU. Väntar på att HV ska börja spela snart, jag menar vad är en junior VM-final i jämförelse med HV71?! Hahaha... Lite så tänker jag :)

Annars är det lugnt. Jag lever fortfarande på rosa moln över att jag fick jobbet som jag sökte. Blev dock oxtokig igårmorse på Jocke. Jag började introduktionen klockan 08.00 (det tyckte jag att jocke borde ha vetat, för jag hade påtalat det hundra gånger kvällen innan) Han väckte mig 07.38, alltså 1h senare än tänkt. "visst börjar du väl nio idag va"... "jätteroligt, neeeej det gör jag verkligen inte, åtta". Jag fick såklart panik och skrek rakt ut. Kan ni tänka er; Båda barnen sov, jocke låg i sängen och jag stod i nattissärken. ÄNDÅ lyckades jag komma i tid till introduktinen. PRICK åtta var jag på plats på jobbet... Helt jäkla otroligt. Lyckades alltså klä på båda barnen, göra mig iordning och ta oss till helt andra sidan stan på 22 minuter. Har inte försovit mig någon gång så vitt jag vet. Jag som la fram under min presentation första dagen att jag är otroligt punktlig, en fena på att komma i tid och på att sköta mitt jobb. Jag har i princip aldrig varit hemma från jobbet, eller Jo, kanske fyra gånger på sex år. Åsså kommer detta, som ett slag i ansiktet. Klart jag fick panik :P Ni kanske undrar varför jag blev så vansinnig på Jocke. Jo, det är för att vi gjort upp att det är HAN som ställer sin klocka, eftersom min mobil ligger ute i köket på laddning om nätterna. Han har inga problem med detta, så kör till tycker som jag! Meen, satan vad arg jag blev... Nog om det!

Ska ta och slänga mig soffan. Lyssna på när Daniella leker med sina barbies och bara njuta av att det är lördag. Det är ju verkligen soft det här, det här med helg! Sjukt bra uppfinning.
Kanske man ska ta å tända den nya ljusdekorationen som jag köpte idag, tror jag gör´t!

Heej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar