torsdag 24 januari 2013

Livskvalité

Känner mig som en ny människa. Har hur mycket energi som helst samtidigt som jag är totalt slutkörd på kvällarna. Visst handlar det väl om att ge allt på jobbet?! Annars har jag missuppfattat :P Åhja, trots hektiska arbetsdagar så lyckas jag pumpa ut lite energi till mina barn då jag kommer hem också. Det är ju A och O enligt mig. Har man det jobb som jag har så kan man lätt tycka att livet mestadels kretsar kring att sitta på golvet. Jag gillar det, jag gillar att göra både mina egna och andras barn glada och trygga, -och det gör man genom att samla sig, genom att visa lugn, glädje och lekfullhet. Trygga barn är kärlek, kärlek på hög nivå!

Imorgon är det fredag och familjen Viktorsson/Lundin har inte planerat ett dugg inför helgen. Jag hoppas att det blir lugnt och skönt och att man får tid för att vila upp dig. Ska självklart umgås så mycket som möjligt med mina bästa, som jag alltid försöker med.

Ska även försöka få iväg spjälsängen (som i princip aldrig är använd) på blocket. Våra barn har ju haft turen att få sova i våran säng hela tiden. Jaa, jag säger tur för det är tammetusan rena rama lyxet, både för barn och föräldrar <3 Personligen har jag inte riktigt förstått mig på det där med att barnen prompt skall sova i egen säng, och gärna i eget rum också. Näe, passa på att mys och ha närkontakt så länge som det bara är möjligt. Daniella är 3,5 år och nu har hon verkligen bestämt sig för att sova i egen säng, och i eget rum. Hon är definitivt mogen, då hon till och med själv ber om det. Perfekt, vi slapp barn som ofrivilligt skrikit sig hesa till sömns. Enda nackdelen som varit är att vi legat som korvar emellanåt. Att man vaknat nån gång per natt för att vända på några rumpor och ben :) Meen, värt e´t helt klart! Nu får vi bara hoppas att Gry gärna sover några år till i vår säng, så vi helt plötsligt inte blir utan knoddar helt. Det är ju galet mysigt med närhet till sina kids. Att kunna stryka en hand över pannan, borra ner nosen i halsvecket och pussa en blöt kyss på kinden sådär bara huxflux. Det är livskvalité!

Nähäpp nu ska jag se farmen på Tv4play. Vi hörs!

4 kommentarer:

  1. Och jag är tvärt om. Har svårt att sova själv när Milton ligger i min säng eftersom han ofta rör sig, har växtvärk, pratar osv.. Så jag har han mer än gärna i egen säng i den mån det går.. Och till sommarn får han eget rum så jag kan sova ordentligt.

    SvaraRadera
  2. Puh, att du mäktar med! Jag åker på abstinens så fort jag inte har flickorna i min närhet, speciellt om natten! Nu har Daniella legat i sitt rum varje natt sedan hon fick sin säng, det är rena pinan för mig :/ Älskar att känna närheten till mina barn om natten, friheten att bara kunna rå om dem när jag känner för det, och inte att ha en betongvägg mellan oss :P Men som sagt, man är ju olika och tycker olika. Tråkigt när föräldrar gör saker bara för att majoriteten gör det. Det känns verkligen som att det här med att barnen skall sova i egen säng och eget rum mest handlar om att "då har man lycktas"... men varför lixom?! Passa på att skämma bort barnen med sådant som är nyttigt när de ändå är små :)

    SvaraRadera
  3. André sover fortfarande hos oss och jag tycker det är helmysigt :-) Han har hela tiden somnat i sin säng för att senare komma över till våran

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt mysigt:) Fortsätt Lotta, tiden är snart förbi då kidsen vill göra annat än att kela å gosa!

    SvaraRadera