fredag 11 januari 2013

Irriterad...

Hur ska vi utnyttja denna lediga dag på bästa möjliga sätt? -Jo, jag drar med mig familjen till Gustavsvik så vi får plaska av oss lite. Sist var det ju bara jag och Daniella. Vet att Gry skulle uppskatta det där med bubbel och varmvatten :)
Nu sover lillhjärteGrynet så det är bara till att förbereda fikasäck och badväskor. Vi hade tänkt att hinna få i oss lite lunch innan vi drar iväg, så man slipper tänka på det!  Det var då tusan att jag lyckades köpa en lite för stor baddräkt till Daniella i julklapp, jag grämer mig. Den är inte jättestor men, störande ändå :/ Asch, så länge hon inte klagar får det funka.

Som ni ser så blev jag ledig idag, går väl inte direkt någon nöd på mig. Att få tid att umgås med världens goaste familj kan man ju inte direkt må dåligt av ;) I eftermiddag kommer ett medelålders par och köper vår bokhylla. Så nu är det tid för att åka och köpa ny inredning. Jag har redan hittat jättefina små ovala hyllor i fyra olika storlekar som jag ska hänga upp. Jag kan dock inte bestämma mig för om jag ska köpa helvita eller i fyra olika lilanyanser. Att prata med Jocke om detta, är som att prata med en vägg. Varför är karlar så ointresserade av att göra det hemtrevligt. Helst skulle nog Jocke vilja ha åtta tv-apparater, tio dvd:s och sjutton mobiltelefoner. Men att köpa en säng till sin 3,5 åring verkar vara onödigt... Halllååå, vaaaakna!!! Ibland blir jag irriterad, och jävligt förbannad.

Nåh, nu är det time för att göra av med lite överskottsenergi bland folk, rutschkanor och plastväxter :)

Ha en trevlig dag fina ni! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar