söndag 6 januari 2013

Söndagslugn

Jag börjar sätta det här i system; att sitta i nattlinne hela söndan. Går ju inte direkt någon nöd på mig. Det ska ju kännas när det är helg, eller hur?! :)

Jag, Jocke och Daniella har suttit och spelat hennes nya legosällskapsspel. Tur Gry sov, annars hade allt legat på golvet ;P Ett riktigt roligt spel.

Idag blir det en lugn dag. Lillgumman har dragit fram alla glitterpennor och ska göra brev till släkten. "Detta ska morfar få", "detta ska farmor få" osv osv... Skönt att hon har börja roa sig själv lite. Annars har hon som suttit fastlimmad i oss, känns det som. Kanske vi har oss själva att skylla, bortskämda lilla unge. Det är inte bara positivt att aktivera barnen hela tiden, de behöver även träna på att sysselsätta sig själva.

Nä, om man ska ta å dra på sig ett par shorts åtminstone, så man blir lite klädd :) Känner mig mer eller mindre hungrig hela tiden, nu när jag dragit in på "små ätandet". Imorgon ska vi dra iväg och hämta ut årskorten. Har studiedag mellan 08.00-16.30 så det får bli efter det.

Hané fint så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar