söndag 20 januari 2013

Det ska ske med list, sa kärringen!

Då är helgen slut! Har börjat ladda för två fulltidsveckor på jobbet, det ska bli roligt att få visa sig där lite oftare.
Ååh jag är så himla glad att det börjar ordna upp sig inne på Daniellas rum. Sjukt överlycklig att den älskade dagbädden är i vår ägo nu. Daniella älskar den! Hon har sagt hela dagen, "åh, visst är det en mysig säng" och "mamma det är jag som bestäm över min säng" (med en aning norrländsk dialekt). Hon är överväldigad, och tro det eller ej så ligger hon därinne nu och har bestämt sig för att sova där inatt, minsann.
Jocke har varit hos en polare hela dan och sett fotboll, så han har bänkat sig därinne. Förmodligen väntar han på att tösabit´n skall somna. Så han får bre ut sig i soffan istället. Om jag ska vara riktigt ärligt så såg det ut som han njöt rätt ordentligt av att ligga i dagbädden. Ger mig fasiken på att han trivs bättre där än i soffan... skulle inte förvåna mig, han är ju karl och de har ju en förkärlek till att ligga... Mohaha! Nu ska jag inte vara dum, jag trivs rätt bra med att slappa ibland jag med. Tur jag har Jocke så nått blir gjort =)
Idag på förmiddagen drog han och Daniella iväg till Jysk för att köpa nytt täcke, kudde och sängkläder. Hon fick såklart välja sängkläder själv, valet landade på Barbapapa.

Sitter och klurar på vad jag ska köpa för bänk/hylla in till Daniella´s rum. Hon har ju rätt mycket pärlor och pysselgrejer så hon bör nästan ha nått mer att förvara grejerna på. Plus att Tv:n måste stå någonstans, och datron. Det är ju i ofs inte så mycket till dator eftersom den är kopplad till tv:n, men en liten pytteburk är det ju i alla fall. På tal om dator, hon la ned två stycken i spellådan idag. Sinnessjukt, varför har hon två lixom? Undrar jag!
Hur som helst, rummet kommer att bli toppenfint då det är klart... Jag bara vet det, med min smak. host host!!! =) Ibland blir jag nästan arg på mig själv (och Jocke med) att jag är så kräsen, och så envist inställd på exakt hur jag vill ha det. Varför är jag sån?!

Nu ska jag smita in å se om båda sover. Sen blir det sängen för min del, för jag satt uppe till tre inatt och spelade poker. Gick riktigt bra så jag kunde inte slita mig i tid. Det är evigheter sedan jag spelade. Har tänkt flera gånger att jag ska in å lira, men aldrig tagit mig i kragen. Tror jag spelat 2-4 gånger på senaste året. Makalöst lite med andra ord.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar