tisdag 31 juli 2012

Allt och ingenting!

Jag vet, jag är rikigt usel på att uppdatera bloggen. Men jag har ju så mycket annat för mig. Nu har Jocke börjat jobba igen så nu kanske jag kommer igång med bloggandet igen. Eller så får ni vänta tills det blir ÄNNU sämre väder. Hänger ju ute mest hela tiden så datorn får vänta.
Nåväl, resan ner till Jönköping blev lyckad. Hur kul som helst var det att träffa pappa, Angelica, Micke och Sabina. Höjdpunkten blev nog besöket till Gränna. Vi badade i vättern, köpte polkagrisar och gick i lite affärer. Barnen fick såklart leka av sig lite här och var. Roy fick följa med på alla roligheter istället för att ligga hemma och dega. Vi hittade en trevlig park att hänga i, så där blev vi kvar ett bra tag innan vi kilade ner till hamnen för att köpa rökt fisk. Jocke var på mindre bra humör då regnet stod som spön i backen när vi kom fram till Gränna. Tur det mest bara var störtskurar som kom. Tycker faktiskt Jag (Sofia, Emma och Daniella) gjorde det väldigt bra som ens gick i med tårna i Vättern. Herregud jag BADADE ju till och med. Fruktansvärt kallt var det, det kan jag lova! När vi skulle hem gick vi förbi ett marknadstånd så jag fick med mig en hoodtröja och en klänning hem. Daniella var mest glad över violpolkagrisen och Gry hon njöt av att vara bebis :) Tråkigt nog så har Gry åkt på "Torsk i munnen". Ser sjukt vidrigt ut så jag hoppas det försvinner snarast möjligt.
Innan vi drog hem till Örebro igen så besökte vi Stadsparken i Jönköping. SHIT, vilket bra lekställe för kidsen. Vi hade kunnat vara där huuur länge som helst.
Jag trodde Daniella skulle vara superblyg för morfar men det gick förvånansvärt bra. Hon satt tillslut i hans knä och fnittrade. Hon och Emma körde någon typ av "kramtävling" med honom. Däremot var hon mer än blyg för morbror Micke.

Idag har jag och barnen varit till Stora Holmen med; Hanna, Alice, Oliva, Molly och Ebbe. Vi åkte som bekant buss dit. Barnen fick åka karusell, tåg, trampa bil, hälsa på djuren, åka elbil och käka korv å kaka. Helt klart en lyckad dag! Regnet kunde vi såklart ha varit utan, men det blev bara några skurar som tur var. Vi smet under tak så fort vi såg röken av en droppen! Helt otroligt, Gry sov hela jäkla dagen typ. Hon var vaken 1h ungefär. Då passade hon på att gunga lite. Hon är bara för snäll vår lilla skrutta, nöjd och glad med livet i sin helhet. Jag som tyckte Daniella var lugn då hon var bebis. Gry är helt outstanding, det är bara så! För ett par dagar sedan åkte hon på feber. Hon gnällde så pass att jag fattade att nått var fel. Slängde fram örontermometern som visade 39,7.

På tal om ingenting så har jag åkt på jordens magsmärta. Hade lite småont i magen då vi skulle käka sallad, när jag hade tryckt i mig den så fick jag sjuuuukt ont i magen och det har fortfarande inte släppt. Jag kan inte ens gå min kvällspromenad, och då har det gått långt!
Tackar åtminstone Jocke för att jag är utvilad idag. Han fick ta nattpasset som bestod av "fyra springningar". Daniella har slutat med ha blöja på natten, så hon skulle pinka två gånger och Gry hon blev tydligen hungrig två gånger i natt. En gång vid två och en vid halvsex i morse. Vi som trodde att Gry hade slutat med att vilja ha mat på natten. Hon sov i förrgår från nio på kvällen till nio på morgonen, och då fick jag väcka henne. Tänkte, ooauw nu kanske hon inte behöver kliva upp på nätterna å käka, meeen tydligen!

Asch, nu ska jag pressa ner mig i OS-soffan. Gry ligger å glassar på Jockes mage så jag kanske får plats bredvid :)

Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar