fredag 13 juli 2012

Äventyrsbadet

Nyss hemkommen från en heldag på Gustavsviks äventyrsbad. Första gången sedan Sofia och hennes familj kom som vi gjort nått allihop tillsammans (förutom att äta) Hahaha. Annars har det alltid blivit så att vi delat upp oss och åkt iväg på olika aktiviteter. Men inte denna gången inte. Vi har haft huuur roligt som helst. Gry har tagit sitt första dopp någonsin, hon älskade det. Tur att jag fick med mig systemkameran så det blev dokumenterat. Det behövs nu när jag snart ska sätta igång med att scrappa hennes första album. Otroligt att hon varit så nöjd och glad hela dagen trots att hon gjort något som inte upplevts förut. Hon är fenomenal lillgumman våran. Vi tog med bilbarnstolen in så hon kunde sova ett tag i den, precis som Isabell också gjorde. Daniella är såklart på topphumör då hon får bada. Hon är så stolt nu när hon fixar att åka "vildforsen". Hon åkte både med mig och pappa, galant! Emma var tokförtjust i en rutschkana där, så hon och Daniella beslöt sig för att spendera den mesta tiden där. Fantastiskt att se två så söta flickor leka tillsammans. Man blir exalterad i hela kroppen då töserna har roligt, jag menar allvar, helt enormt!
Jag har varit extremt dålig på att blogga då vi haft besök. På Söndag åker de vidare ner till Jönköping, så förhoppnings blir jag bättre på att blogga då. Känns trist att de "redan" ska åka. Tiden går så himla fort då man har roligt. Hela tre veckor har gått sedan dem kom. Känns som max två på sin höjd. Får trösta mig med att de kommer förbi på vägen hem också... Yes, yes!!!

Tre bingon har vi hunnit med, och vinst på alla tre. I Onsdags då vi var dit blev det 500:-. Hoppas vinsttagen fortsätter sitta i trots att Sofia åker hem!

Just ja, nu har vi ringt och bokat tid för Gry och Isabells dop. Det blir den 23sep i Vilhelmina kyrka. Vi passade på att boka församlingshemmet i samma veva så vi har någonstans att bjuda på fika. Det ska bli ett häftigt dop då vi valt att döpa både Isabell och Gry samtidigt, grymt! Vi har en hel del att planera. Hur dopinbjudningarna ska se ut och så vidare. Nu har man ju fler att ta hänsyn till när man ska planera. Det ska passa både vi och familjen Lindberg. Tror dock inte att det är några större problem att komma överens.

Nu kom precis Jocke och Ante hem från Mc´donalds. Jocke är så lycklig över att han fått en golfpolare till, de ska nog ut en sväng på banan imorgon igen. Det är bra att gubbarna rör lite på sig, hahaha. Själv skulle jag behöva gå två timmar extra varje kväll bara för att bli av med allt gott som vi trycker i oss :) Jag och Syrran har trillat dit varje kväll då vi vill ha nått gött till ´Mia & Klara´. Älskar denna humorserie. Vi har suttit uppe till typ två tre på natten bara för att surra å skratta. Vi har sååå jävla kul rent ut sagt.

Igår var Jocke, Ante och barnen ut till Dimbo för att hälsa på Farmor och farfar. Tyvärr hade inte poolen hunnit komma igång ordentligt så det blev inget bad. Hoppas istället att den är tillräckligt varm innan familjen Lindberg åker hem till Vilhelmina. Vore kul om kidsen kunde bada lite där. Istället för bad hade de blivit uppassade med mat och dylikt hela dagen. Vilken farmor och farfar barnen har, de är ju bara för snälla.

Nu ska jag och Sofia ut på en låååångpromenad med Roy. Alla kidsen sover och karlarna har bokat sig framför tv:n.
God Natt gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar