tisdag 3 juli 2012

Topp tio på gränden

Ja, här sitter man och klockan har slagit natt. Jag, Sofia och småkidsen har idag besökt Marieberg (i vanlig ordning), hunnit med att käka kvällsmat på Rosalis Deli och tagit en 2 timmars lång promenad runt Adolfsberg, det två sistnämnda helt solo utan ungar. Vi har satt i system att skicka med Jocke och Ante de stora flickorna, alla är glada och nöjda precis som det ska vara. Emma, Daniella och Jocke var till Stadsparken på morgonen då vi andra låg och vilade. Sen kom de hem och gjorde lunch till oss allihopa. Tur att Ante har lånat ut ett par öronproppar till Jocke så han också fick vila någon timme på eftermiddagen. Karln min är ju rätt känslig för ljud då han ska sova. Inte som mig, som kan sova när brandlarmet går... Typ! Sen kom Fia och hennes polare på besök, en snabbis dock. Jag fick vara till en hjälpande hand då hennes cykelljul var i det närmaste slut. Pumpat och klart sen var det bara att cykla hem till Sörbyängen. Själv var det bara att raska på för yttligare en shoppingdag. Nu får det vara slut på allt handlande. Höll på att smälla av då jag tittade kontot. Trots det blev det en ny klänning till Daniella idag. Gubben hade hittat en jättesnygg adidas hoodtröja till Gry, verligen fin alltså. Han hade även hittat en klänning till Dani. Jag undrar snart vart vi ska få plats med alla kläder. Tror det är dags att sluta handla så förbaskat.

Till en annan sak. Jag har fixat och donat i rabatten så det är inte klokt. Ikväll då vi var ute på promenad så insåg vi att vår trädgård är topp tio här på gränden. I alla fall på framsidan. Makalöst vackert har jag gjort. Tycker nästan det är värt att ta ett litet kort så ni får se. Solcellslampan jag köpte idag är så vacker att jag dör. Det är som en hängade kula som lyser i olika färgen. Ja, den är fin helt klart!

Yttligare en sak till. Tror nog att Gry har slagit rekord i att vara vaken. Sju timmar i sträck var lillpigan vid liv, under denna tiden har hon varit glad och allert hela tiden. Medan vi var på Marieberg fick hon sitta i bärselen. Isabell och hon turades om att sitta i vagnen. Dessa två bebisar är ju bara för underbara. De ler och jollrar till varandra mest hela tiden. När de ligger i babygymmet så är det en nedrans fart på dem. Båda två älskar att gunga i flygplansgungan. Sofia var inne på Babyproffsen idag för att beställa en hem till sig, tyvärr så fanns de inte kvar att beställa, typiskt! Vi får se om det går att få tag på en på något annat ställe.

Vi pratade om hur länge dem skulle stanna. Det är ju så himla roligt att ha dem här, så jag skulle kunna ha dem här hela sommaren. Tiden går alldeles för snabbt, tur att de inte har så bråttom.

Nä, ska borsta gaddarna och kila i säng vilken sekund som helst. Det finns ju en morgondag också.
Tjing!


p.s Sofia hugger nu in på ett stort glas cola och en mars. Klockan är BARA halv tre snart... Mohaha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar