onsdag 18 juli 2012

En vanlig dag på gränden

Pustar ut några minuter i soffan innan det är dags att göra lite nytta här hemma. Storstädade nyligen huset men nu ser det ut som ett bombnedslag igen, som sagt hatar jag när det är stökigt omkring mig.

Hela denna dag har gått åt till ´lekparkshäng´ och långpromenad (utan hunden). Jocke och Daniella passade på att rasta honom medan jag sov. Tror Jocke hade sina aningar om att jag förmodligen skulle ligga i sängen minst en timma, rätt hade han! Jag gav Jocke sovmorgon idag IGEN, vad har det blivit med mig?! Hahaha. Han blir så mycket trevligare att umgås med då han fått vila ut lite, precis som jag också blir.
Karln gjorde en liten favorit i repris här på förmiddagen. Han tog med sig Daniella till golfbanan men hon mäktade "bara" med halva banan. Tycker hon är fruktansvärt duktig som pallar med denna "gubbsport"... haha. Skulle inte förvåna mig om jag också börjar spela snart bara för det. Jocke försöker med alla knep för att få med mig ut på banan. Har envist sagt ´Nej´ till detta förslag, hittills hittills.

Ni vet ju att jag vid ett flertal gånger tagit upp hur mycket jag hatar elektronik. Har inte heller sett en "riktig" film på evigheter. Avskyr datorer och telefoner. Gör det nödvändigaste sen skiter jag i resten. Anledningen till att jag avskyr det så mycket är nog för att Jocke är så besatt i allt vad elektronik heter. Han ska ha allt, vilket får mig att nästintill vilja spy.
Lyssna nu! Två dagar i rad har jag och min kära karl sett 3D film. Måste ju faktiskt säga att det är stooor skillnad från att se på "vanlig film". Vilken bild, vilken känsla. Vi ska på det igen ikväll hade vi tänkt. Jag känner mig som ett mindre pucko då både jag och Jocke sitter med glasögonen på helt insnöade i Tv:n. Det är roligt, roligare än vad jag hade förväntat mig.

Nu hör jag badkaret fyllas upp. Jocke, Daniella och Gry ska tydligen bada. Jag kan nog glömma tanken att delta. Det är inte för intet som jag ska göra mig av med dessa 20kg i övervikt, typ. Ni fattar!!! :) Får sätta mig på toalettsitsen och vackert titta på, jävla tjockis är vad man är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar