söndag 1 juli 2012

De ska bannemig lämna Vilhelmina, det är bara så!

Det är inte klokt. Har spenderat hela dagen på Mariebergs köpcentrum idag IGEN. Vi tog dock med oss småttingarna så Jocke och Ante fick lite lugn och ro tillsammans med Daniella och Emma. De åkte iväg till "Upptäckarhuset" i Hallsberg. Det blev en succé för båda barnen. Måste ju få skryta lite över våra småttingar också. De säger knappt inte ett ljud när vi springer runt bland hyllorna. De äter och sover om vart annat. Precis som bebisar ska göra :D

Jag och Sofia då, vi är då fan inte kloka. Bara inne på Bauhaus tog det 1,5h. Jag har bestämt mig för en så himla fin lampa där in till Daniellas rum. 1595:- ska jag labba upp för den sjukt fina lampan. Värd varenda krona. Beställningen kommer den 13 Juli så gumman hinner tyvärr inte få den till sin födelsedag. Var in på babyproffsen och hittade ett sett med Lundmyr kläder. Hatar egentligen deras kvalité men kan försvara mig med att det inte är det där värdelösa bomullstyget jag köpt. Det blev jeans, klänning och ett par "strumpskor" :)
Har hittat så mycket kläder och prylar dessa tre dagar så jag vet inte vad jag ska göra av allt. Sofia är inte sämre hon. Hur ska hon få plats med alla dessa prylar i bilen?! Återstår att se. Jag har ju dessutom börjat få Sofias tankar att snurra kring en flytt från Vilhelmina. Vill så gärna ha ner henne hit och det verkar inte omöjligt. Även Ante låter positiv till att lämna Vilhelmina. Helt makalöst roligt skulle det vara om de valde att flytta ner till södra Sverige. Även om de inte skulle välja att bo i Örebro så skulle vi få mycket närmre till varandra. De har pratat om att kanske flytta till Jönköping. Vi får se!
Åter tillbaka till vardagen. Vi hade egentligen planerat att baka bullar idag. Får flytta fram det till imorgon ser det ut som. Vi är för tokig i att shoppa helt enkelt. Syrran är lite sugen på att göra gelénaglar också. Försöker ju dra med henne på så mycket som möjligt nu när hon är i "storstan"... Hahaha!
Lite tragiskt att vi lovat våra kära karlar att se 3D film två kvällar i rad men helt utan resultat. Vi är alldeles för ivriga på att få surra. Blev en hyfsat lång promenad ikväll igen, så filmen får vänta. Grabbarna är tokiga i den nya tv:n. Jocke verkar helt klart ha fått nys på det här med att slappa framför tv:n... Haha! Alltså, det är så bra bild på aset så till och med JAG är i upplösningstillstånd.

Nä, jag lägger upp lite bilder på det jag fått med mig hem från shoppingturerna. När jag får tid alltså :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar