lördag 21 juli 2012

Perfekt!

Äntligen!!! Jag har hittat mig ett par perfekta stavar som funkar till att både promenera Och åka inlines med, en kombinationsstav som heter duga. Vi stack iväg till Stadium outlet för att hitta ett par stavar för en billig peng, typ 200:- hade jag tänkt, det slutade dock med ett par för 750:- från Intersport. Först var tanken att bara ha stavarna för att promenera med, men kom ju sedan på att jag ville ha ett par som funkar att åka inlines med också. Har länge känt att jag inte vetat vad jag ska göra med armarna när jag åkt, har känt mig som ett pucko då jag svängt som en tok med armarna bara för att få ut lite mer av träningen. Nu har jag verkligen hittat det bästa sättet! Det är ett klockrent sätt att träna, roligt också, mycket roligare än att cykla. Var ute och åkte ikväll en sväng. Totalt dyngsur av svett efter bara 30 intensiva minuter. Provade att promenera 60 minuter också, det var betydligt mycket jobbigare än att gå vanligt plus att man hann mycket längre på samma tif. Fy faaaan vilken rolig träningsform alltså. Jag som spelat hockey i flera år har ju faktiskt lite talang för det här. Nä, jag skryter inte utan så är det! Tycker det är häftigt med tjejer som är duktiga på att åka, jag brukar alltid titta lite extra då en brutta åker förbi. Ljug inte, det gör ni också :)

Nog om det!
Igår fick Daniella besök av fyra kompisar från Marieberg. Otroligt nog så var det bara En familj :) Barnen hade skit skoj. Vi träffades i lekparken och var där nästan hela tiden. Blev en liten stund hemma på gården för bad (i den superrena poolen) hahaha, toalettbesök och lite lek.
Idag fick jag sovmorgon till nästan elva, (visst kan jag säga i vanlig ordning?). Direkt då jag vaknade drog Jocke iväg till golfbanan sen efter lunch möttes vi upp i lekparken för lite "häng", åsså iväg till affärn för att kirra det här med stavarna. Hittade mig ett par nya Adidas shorts också, välbehövligt!

Nu ska jag strax gå och lägga mig. Det är nog ingen mening att skaka liv i Jocke, han ligger å sussar så gott med Gry på magen. Roy ligger i sin korg och snarkar, Gry och Jocke har snarkandes ockuperat soffan och Daniella ligger i sovrummet och snarkar förmodligen för fulla muggar.

Snark snark på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar