måndag 23 juli 2012

Jocke skäms över mig!

Konstaterar ikväll att jag visst tänker delta på "loppis på gränden". Vi har ju tammetusan hur mycket grejer som helst vi vill bli av med. Allt från småskrot till fina möbler. Jag skiter i hur pinsamt Jocke tycker det är att jag tänker delta, jag vill bli av med allt som vi inte har användning av. Är ju i och för sig inte säkert att man blir av med allt, men några grejer kanske man slipper bära tillbaka in i förrådet. Faan att jag inte får nått medhåll av min karl. Inte fasiken är det väll så himla pinsamt att ställa ut lite prylar till försäljning?! Det borde ju vara perfekt. Först och främst blir man av med skiten, sen kanske man får en tia för det också :) Näda, jag ska delta, det är bara så!

Idag då! Jo, Jocke och Daniella drog iväg till Gustavsvik för en heldag på äventyrsbadet. Jag och Gry följde också med, men det slutade med att vi tog en promenad hem igen. Jag har "tjejveckan" vilket gör att jag inte kan bada. Hade tänkt följa med ändå bara för sällskap men blev måttligt irriterad då de asen på Gustavsvik skulle ha 140 bagis för att jag skulle sitta på en stol och titta på i ett par timmar. Aldrig i livet tänkte jag, glöm det! Jocke och Dani blev där i nästan sju timmar. Vi däremot vände på klackan och gick hem för att vila, sy i knappen i karlns byxor och leka hejdlöst. Vi har haft en riktig mysdag Gry och jag. Har ägnat hela dagen till bara henne. Jag har halvvägs legat i babygymmet, vi har kört runt i gåstolen, pjöllrat med alla leksaker och bara myst, skrattat och fånat oss. Underbart så mycket jag älskar denna tös. Det finns inga ord, inga ord i denna värld som är tillräckliga för hur enormt underbar hon är.

Ikväll blev det 55minuters promenad med hunden. Istället för att åka inlines i regnvädret så sprang jag in och hämtade stavarna och traskade i högt tempo cirka 35minuter. Ställde mig på vågen ikväll och såg att jag i alla fall gått ner 1kg på två dagar. Bra jobbat!!!

Imorgon hade jag tänk ge älsklingen sovmorgon. Han var uppe imorse igen och jag var i liggande läge till strax innan halv elva. Jag må säga att jag har tur, tur som har världen bästa karl. På tal om karln, nu är han nere på ica för att köpa vattenmelon, gurka, sallad och nötter. När han kommer hem hade vi tänkt se en 3D film. Igårkväll såg vi ´Drive Angry´ på 3D, en riktigt bra film!

Ha é gött allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar