torsdag 5 juli 2012

Poolväder, JA tack!

Jaha, då är klockan två på natten och jag har precis målat färdigt naglarna på syrran, damn så vackert det blev. Jag är ju kung på att måla naglar, helt klart.
Idag har jag och Sofia varit på bingo. Soffan fick ropa på 500:- men vi var tre som fick dela. Tur vi spelade ihop så man fick lägga ner 85kr i fickan i alla fall, hahaha!
Barnen då?! Ja de leker så in i h*lsike hela dagarna. Hur ska Daniella klara sig då Emma åker ner till morfar. Tur de kommer tillbaka på hemvägen.
Tidigare idag hade vi planerat att åka till minigolfbanan. Tiden gick dock rejält mycket fortare än vad vi tänkt oss så det slutade med en trevlig promenad ner till ica för att köpa glass till kidsen. Hoppas på en golfrunda imorgon istället. Vi har det så förbaskat trevligt och vi utnyttjar varje liten sekund till att surra å må gött. Får halvpanik då jag vet att de snart ska åka hem till Vilhelmina igen. Må de flytta ner hit för guds skull.
Ante och Sofia var sugna på att åka ut till landet för att bada och sola. Hoppas det är tillräckligt varmt i poolen och att det passar innan de åker ner till Jönköping. Vore fantastiskt skoj att låta barnen plaska lite tillsammans. Daniella älskar ju att bada, får se om Grynet också vill doppa sig. Hoppas på 30 graders värme i poolen så vår lilla tre månaders bebis mäktar med att bada. Isabell hörs älska vatten så det blir nog en succé för henne. Ja Emma lär ju inte tycka det är sämre :)

Igår åkte vi till Askersund, vi gick nere vid hamnen och bara njöt av att ha semester. Barnen fick åka tåg, titta på djur, gå på torget, kika i leksaksaffärer = välja några leksaker :), besöka båtar och käka glass (såklart). Otroligt vilken givande dag. Daniella slockanade direkt då vi satt oss i bilen på väg hem. Emma var vaken en stund in på kvällskvisten och vi fick besök av grannflickan som gjorde gott intryck på Emma. Imorgon kommer grannflickan hit igen för att (hör och hälpna) få målade naglar av ingen mindren MIG :) Haha... Som vanligt är våra små flickor snälla och sköter sig exemplariskt.

Nä nu ska jag dra på sista lagret med lack på Soffans naglar, värma några bullar och hälla upp ett stort glas mjölk. JAA, det är semester och jag har gobesök så inte tusan tänker jag bry mig om lite bullar och mjölk då inte, det tar vi en annan dag. Det säger Sofia med :) Kastar upp en bild på resultatet imorgon. När klockan är halv tre på natten känns det inte okey med några nagelbilder :P
Tjing så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar