onsdag 25 juli 2012

Hipp Hipp, Hurra Hurra Huuuuurraaaaaa

Vilken underbaaaar dag. Lätt en av de varmaste dagarna denna sommar. Vi har såklart varit ute heeela dagen, i alla fall pappa och tjejerna. Jag fick sovmorgon till typ elva, sen har jag också hängt ute hela dagen. Promenerade 90min med stavar och hund direkt då jag vaknade sen kom Jocke på att vi skulle åka och köpa glass å titta på hästarna, så det gjorde vi. Vilken tur vi hade att det precis var "hästträning" då vi gick förbi. Det var några småtjejer som fick ta hand om en liten ponny. Höll knappt på att få Daniella därifrån. Sen fick vi se då de matade en häst med morötter, en stor grej för en "liten" flicka :)
Tog mig ett premiär dopp i Daniellas pool, haha. Riktigt varmt var det åtminstone. Sen har vi spelat fotboll, hängt i lekparken och flaxat runt här på området. Jag trivs kanon här, och det gör min familj också! För varje dag som går inser jag hur bra läge vi har. En nyrenoverad lekpark precis utanför staketet, det kan inte bli bättre! Inte en bil så långt ögat kan nå, vilket underlättar då man har en treåring som springer fram och tillbaka mellan hemmet och parken.
Jocke drog iväg till golfbanan vid fyratiden och kom inte hem förrän sju. Han överraskade mig med Sveriges godaste ceasarsallad. Muummms!

Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det ROYS födelsedag. I åtta år har vi stått ut med den rackaren. Det här med att han skulle lugna ner sig efter tre år, får vi nog skjuta på tills kanske nio nu då? :) Han har mer energi än vad hela j*vla brunnsgärdet har tillsammans.

Nä nu ska jag in i duschen och skölja av mig efter att ha halvsprungit i 1h och 45min. Tiden går alltid lika fort då jag pratar i telefon samtidigt! Tack Lena för pratstunden!

Förresten, är det ett bra tecken om gummiplutten på ena staven redan har nötts hål på?! Jag menar jag har ju inte ens haft stavarna en vecka och jag ser redan järnskruven under gummit.

2 kommentarer:

  1. Ni har även en av Örebros bästa skolor i området också:-)
    Vill se bildbevis på premiär doppet ;-)

    SvaraRadera
  2. Jaa visst har vi väll det :) Jocke har faktiskt tagit nått kort på oss, men orkar inte hämta sladden å lägga in alla bilder ikväll... Kanske kan göra det imorgon :)

    SvaraRadera