söndag 22 juli 2012

Huvudvärk, träningsvärk och glädje!

Irriterande, milt sagt! Jag har haft en lättare huvudvärk hela dagen. En sådandär jobbig huvudvärk som man inte kan sätta fingret på. Har inte tagit någon alvedon än men tror bannemig jag ska göra det. Jag är sjukt försiktig med allt vad smärtstillande heter. Tar knappt en alvedon trots att jag kan ha fruktansvärt ont. Ska skärpa mig på den fronten. Läkaren har beordrat mig att inte vara rädd för exempel alvedon, men det känns dumt att peta i kroppen nått som man kanske egentligen skulle kunna vara utan. Men som sagt, alvedon och ipren ska ju inte vara någon större fara. Fick 8st långtidsverkanade alvedon av syrran då hon var hit, blir nog att förbruka en sån idag!

Förutom den jobbiga huvudvärken så har vi hunnut med en hel del här hemma. Det är nästan så jag skäms, men jag sov till närmare elva idag IGEN. Jocke och barnen hade hunnit med att rasta Roy och varit till ica å handlat lunch plus en engångsgrill så vi kunde grilla korven. Det är verkligen mysigt det här med att få tid tillsammans hela familjen i lekparken. Ser på Daniella att hon helt klart tycker det är kvalitetstid på hög nivå. Hon älskar då vi är samlade, hela familjen!

Trots att jag sov till typ elva så pressade jag in 60 minuters promenad i schemat. Jocke skulle ju dra iväg till golfbanan vid två så det blev att raska på. Ville ju hinna leka ett tag med flickorna i lekparken innan jag drog iväg, inte bara käka korv :)
Är i valet och kvalet om jag ska gå 1h med Roy eller om jag ska dela upp det så jag får gå 30minuter med stavarna och 30 med hunden. Ska självklart åka inlines ikväll också. Får passa på medan det inte regnar. De dagar det är skitväder kommer jag trampa på träningscykeln istället.

Nä, nu är middagen på bordet. Tur karln kom hem och styrde upp det här med käket :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar