torsdag 21 februari 2013

Daniella är ett geni, jag lovar er :)

Hujedanmig! Nu är det några djupa andetag som gäller sedan slänger jag mig raklång på sofflocket. Skulle egentligen göra det nuu, men känner suget av att kasta iväg ett blogginlägg först.
Har jobbat från 06.00-13.00 så jag hade såklart ett överskott av energi då jag kom hem. Jocke drog iväg illa kvickt till Steven´s jobb för att spela bordshockey och umgås. Jag och kidsen passade på att gå ut 1h i snön plus att vi sprättade plastet på ett nytt sällskapsspel. "Se vad jag kan" var spelat vi roade oss med. Blir mäkta imponerad över hur duktig hon är Daniella på allt möjligt. Färg, form räkna, skyltar osv. Jag säger det inte för att skryta, hon är fruktansvärt klok jäntungen våran. Hur som helst åter till snömodden och kylan, då vi var ut så satt Gry fastklistrad i pulkan och Daniella arbetade för fullt för att "kasta omkull mamma". Det var tydligen en rolig lek enligt fisrumpan min. Jag skulle sitta på en stor, i det närmaste gigantisk snöboll, åsså skulle hon putta omkull mig samtidigt som jag skrek för glatta livet. Nåja, jag blev fascinerad över mig själv att jag orkade så pass många gånger som jag faktiskt gjorde. Hahaha! Egentligen förstår jag inte vart jag får all energi ifrån. Jag säger som ett barn på jobbet svarade mig när jag frågade var i allsin dar han får all energi ifrån "från maten såklart, förstår du väl Camilla"... Hahaha... Det kanske är just så, att man äter alldeles för mycket. Å andra sidan så brukar ju det ge motsatt effekt på vuxna kvinnor, man brukar ju bara vilja ligga å jäsa när man ätit för mycket =P

Nähepp. Om man ska ta å ändra läge här i soffan, dra filten upp till hakan och greppa fjärrkontrollen.
(Att Jocke ska till Steven ikväll igen kan vi ju tala tyst om, nedrans nördar!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar