tisdag 19 februari 2013

Tempo

Snacka om att det är "pang pang, smack smack" när det gäller det mesta. Det känns att tempot har skruvats upp rejält sedan man blev tvåbarnsförälder. Herregud det var ju rena barnleken med ett! Tänk att då är ändå Jocke hemma med Gry, och Daniella går bara 15h/veckan på förskolan. Undra hur det kommer bli när vi båda (på papperet) ska jobba heltid. Känns som att Jockes arbetstider kommer vara avgörande för att detta ska funka i längden. Jag kommer INTE vilja ha mina kids långa dagar på förskolan. Det är bara så, aldrig! Kombinationen ´småbarnsförälder och att jobba på förskola´ funkar faktiskt riktigt bra. På frågan: Blir jag less? Svar: Nej! Klart man kan ha sega å trötta dagar där man bara skulle vilja stänga in sig på ett kontor. Slippa allt skrik och (ibland) trotsiga ungar. Men tanken är NEJ! Jag vill vara i det, jag trivs i det =)


Det första jag gjorde då jag kom hem var att slita upp brevlådan. I den låg en vacker klänning som egentligen var till Gry. Jag trodde nämligen att det var uggletyget till expedithyllan. Så jag bad Daniella öppna det för det var till hon. Öhh, det var inte till hon. Utan Gry´s klänning. Nåväl, morsan fick bekänna färg och Daniella drog gladeligen på sig Grys klänning som blev ett vackert linne till stortjejen. Faktiskt såg det helt okey ut. Så tjejerna får väl dela på den helt enkelt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar