lördag 9 februari 2013

Svävar på rosa moln

Vilken dag det var igår! Må ju säga att jag har världens bästa karl, kan ju helt enkelt inte vara någon som är i närheten. Förstår ni, efter alla dessa månader med frenetiskt letande efter den ultimata prydnadsstegen, så finner min karln en i ett skyltfönster här i stan. Det är inte sant! NU äger jag den! Förra veckan besökte jag en blomaffär på Engelbrektsgatan. Hon hade en som stod i fönstret. Självklart gick jag in och frågade om jag fick köpa den, men icket. Det var hennes privata och det var flera stycken som hade visat intresse för den. Jag erbjöd henne 2000:- men hon blåvägrade. Okey, jag kanske var lite väl snål men det var ett försök i alla fall :) Hon hade dock bestämt sig redan, hon skulle ha den kvar. Jahapp, snopet nog fick jag lämna butiken utan prydnadsstege :/
Jag har ju varit i varenda affär här i Örebro (känns det som), letat flera månader på både blocket, tradera och andra ställen på nätet. Har sätt att det finns väggstegar och sånt trams på ex Mio, Ikea, Entré, plantagen osv. Tycker dock inte alls att dem är lika fina, de känns så fabriksgjorda vilket förstör hela grejen =P. Det fanns en variant på plantagen som var rätt fin, men den var inte ultimat utifrån hur jag vill ha den, så jag la det alternativet åt sidan! Kräsen som jag är så vill jag ha det som jag föreställt mig. Man kan få vänta... Men det är värt det!

Sen var det ju inte nog med det. Familjen hade tidigare på dagen besökt Mariebergs köpcentrum. Hem kom dem med en present till mig. (Yeah) Ett par snygga byxor som jag definitivt kommer få användning av på jobbet. Gulligt av dem att tänka på mig, när jag jobbar och sliter hårt... Hahaha! TACK sötnosar!

Nu blir det smoothie och familjemys!
Tjing så länge!

Just ja, det var ju ett par här igår och tittade på spjälsängen som jag lagt ut på blocket. De bestämde sig för att köpa den, så de kommer och hämtar den på Tisdag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar