söndag 24 februari 2013

Söndagsuppdatering

Jahapp då var helgen snart slut! Må ju säga att den varit helt fantastisk. Har inte alls gjort speciellt mycket, samtidigt som det känns som jag hunnit med massa nyttiga/nödvändiga ting. Igår var jag och Gry hem till Fia och hälsade på. Vi mös, fick gofika och snackade massa skit. Gry fick bekanta sig med Mister och träna på att vara ifrån pappa :) Hon är ju så mammpappig den där jäntan så det är ju inte klokt. Helt seriöst så blir jag orolig nu när jag vet att det endast är månader kvar tills hon börjar förskolan. Herrejösses hon vrålar ju rakt ut då hon inte ser eller är med mig å Jocke. Är det bara träning som gäller? eller är det en period hon har? Hur som helst så var inte Daniella i närheten av "detta stadie" som Gry nu befinner sig i, och som hon befunnit sig i sedan spädbarnstiden.
Nåväl, idag kom Fia och Mister hit hem och hälsade på. Så Gry fick fortsätta träna på sin blyghet för både hundar och "nya människor". Nåja, det kanske inte är så farligt :) Hon gjorde riktiga framsteg vad det gäller Mister i alla fall. Sen log hon som den vackraste docka ever då Fia pjöllrade med henne. Hon är bara sååå fantastisk min/vår lilla sockertopp. <3

Imorgon är det jobb som gäller. Jag trivs så bra att jag till och med längtar dit. Det är en härlig känsla. Ska ta och sätta mig och mysa med karln i soffan ett tag nu, innan det är dags för sängen. Igårkväll ringde jag brorsan för att surra lite. Det slutade väl med att vi snackade i närmare två timmar eller nått. Det är ju sjukt roligt att prata i telefon när man talar med trevliga människor. Förstår egentligen inte varför jag ringer oftare. Å andra sidan så har jag blivit väldigt duktig på att höra av mig på den senaste tiden. Nu ringer jag i allla fall flera gånger i månaden och prata. :)

Daniella har varit hos farmor och farfar idag. Hon var så glad då hon kom hem och berättade att hon och farmor hade matat änderna med två stycken 3liters påsar fulla med bröd. Min slutsats är att de har fått mata rätt länge för att göra slut på allt det. Sen fick jag även höra att det gräddat våfflor. Det måste vara en ny grej "Daniella-farmor grej"... hihi! Hon älskar verkligen att vara hos farmor & farfar. Munnen går i ett när hon varit där, och hon tjatar ofta om att hon vill dit. Skönt att det inte är så långt till dem. Tycker det är jätte tråkigt att det är så långt till mina föräldrar. :/
Såhär kan det se ut när
 farmor och Daniella gör våfflor :)
Och såhär kan det se ut när det är fågelmatning på G

Ikväll la vi oss hela familjen inne i Daniella´s rum. Vi mosade ihop oss alla fyra i hennes säng och tittade på pippi långstrump. Tiden innan läggdags är ju helt underbar. Det är nog min styrka, att faktiskt kunna ta mig tiden till att lyssna på mina barn innan de ska sova. Jag och Daniella pratar om allt möjligt mellan himmel och jord. Jag älskar verkligen den tiden. Den är guld värd för både henne och mig! Jag vet att det är svårt att prata om sina starka sidor. Det vill jag bli bättre på :)

Nu blir det en kopp te och mys med darlingen!
Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar