måndag 18 februari 2013

Kvällsinlägg

Jag har ju inte skrivit nått på år och dar. Dags att informera er ikväll tycker jag! :)
Har varit i köpartagen de sista dagarna (sista å sista vet jag väl inte). Har blivit grymt förtjust i att förnya hemmet. Vet inte vad det beror på, men roligt är det i alla fall. Älskar ju att göra tjusigt och mysigt, så det kanske inte är så konstigt. Har beställt ett superfint väggur till Daniella. Hoppas att det hinner komma innan helgen bara.
Fin väggur é
Sitter i soffan och klurar på varför jag har trist. Inser ju lika snabbt att det är för att Jocke inte är hemma. Han är hos Steven och nöter Tv-spel (som han gör typ varje måndag). Själv sitter jag och njuter av den nya ljuslyktan. Det är svårt att gå och lägga säg då det luktar kaneldoftljus och stämningen är fridfull. Kidsen sover och jag försöker ta vara på "ensamtiden". Dock behöver jag strax krypa till kojs om jag skall orka med arbetsdagen imorgon.
Som vanligt trivs jag som fisken i vattnet på jobbet. Allt rullar på i vanlig ordning och på Torsdag skriver jag på papperen. Är det då man ska kalla det "på allvar"? =)

Igår hade jag söndagsmys i badkaret med mina fina töser. Tror det är nått nytt jag ska införa varje Söndag. Att ha tjejmys i badet. Det är ju så fantastiskt att känna hud mot hund med de finaste individerna som finns. Jag älskar mina barn... Visst har jag sagt?! <3

Nu längtar jag mest tills tygerna dimper ned i brevlådan. Är ivrig på att sätta igång med nästa projekt. Jag ska göra om en tråkig expedithylla till ngt vackert och livfullt att vila ögonen på. Vi får se hur det blir. Jocke var snäll och körde iväg tygerna hem till Farmor idag. Hon skall hjälpa mig att sy två kuddar och ett drapperi till Daniella´s rum. Sen så har han även frågat farbror Johan om han kan hjälpa oss att snickra ihop ett "skydd" för prppskåpet. Tycker det är fruktansvärt hemskt att se på eländet. Fick reda på att man tyvärr inte ska hänga tyg för proppskåpet. Annars hade jag lätt gjort det. Det var min tanke! Meen, det är ingen bra idé så vi får tänka om. Vi får tacka för hjälpen!

Nu måste jag kila i säng. Har tvingat Daniella att sova i mamma´s och pappa´s säng inatt. Jag brukar göra det då Jocke inte är hemma om kvällarna. :)

2 kommentarer:

  1. Vilken snygg klocka den kommer hon att gilla.

    SvaraRadera
  2. Jag fastnade för den direkt, så det var bara att slå till :) Den kommer göra sig ordentligt bra inne på Daniell´s rum!

    SvaraRadera