onsdag 20 februari 2013

Lek&buslandet

Nu är jag rejält trött. Först en intensiv arbetsdag mellan 08.00-16.30 sen Lek&Buslandet med Jocke, små tjejerna och Jockes två arbetskollegor m. barn. En fantastisk dag att lägga i ryggsäcken. Har precis hunnit duscha och nu ska jag alldeles strax krypa i säng. Klockan står på 05.00 så det är bara att hålla i hatten. Slutar tidigt imorgon vilket betyder "min tur att hämta gumman". Jag är så klart överlycklig och byter inte bort uppdraget för allt smör i småland. Det är nått speciellt det där, det där med att få hämta från "dagis". Jag vet att jag är oproffesionell som använder mig av begreppet "dagis". Men det är lättare för mig att skilja på jobb och Danilla´s förskola om jag benämner hennes med "dagis". Nåväl, idag får jag tacka Janne för att han ställde upp och körde mig till Lek&bus. Tur att vi slutade halv fem båda två och att han hade bil med sig. Själv fick jag hämta cykeln vid jobbet efter att vi röjt järnet på buslandet. Det var hur trevligt som helst att både leka med barnen och träffa Jockes arbetskollegor. De är bara för goa, och inte minst trevliga :)

Är såklart i upplösningstillstånd efter att vägguret damp ner i brevlådan. Det tog ungefär 3minuter från det att jag tog av mig skorna tills dess att klockan satt på väggen. SNYGGT, ja det är precis vad det blev! Sen kan jag ju säga det, att kommer inte tyget imorgon så blir jag riktigt irriterad. Jag vill ha hem det nuuuu, så jag kan börja experimentera med expedithyllan. Jag sitter fast om inte det där tyget letar sig hit. Hursom, imorgon är det jag som mailar om de inte kommit!

Imorgon blir det high life här på eftermiddagen. Jocke ska nämligen iväg till Stevens jobb och spela bordshockey och jag får sysselsätta kidsen. Nå, jag är ju rätt rutinerad på att leka med barn :)

Nu bli he sänga! Tjao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar