lördag 17 november 2012

Fantastiska dag

Trevligaste helgen på länge, check! Skogsutflykten var underbar och jag skulle lätt kunna göra om den vilken dag som helst. Det är fantastiskt att hitta på grejer med familjen. Jag blir lycklig i hela kroppen, när jag ser hur mina barn njuter av att "vi umgås med varandra". Det är just sådana här stunder som kryddar till livet lite extra. Skogen -lugn & ro, utan krav och stress. Jag älskar´t!

Egentligen skulle jag ha cyklat iväg till Gustavsvik idag för att köpa årskort till familjen. Det blev inte så då vi haft så mycket annat för oss. Får dra dit imorgon istället. Tydligen hade det varit en jäkla kö hela dagen. Det är INTE konstigt då de säljer ut årskort för ynka 350:-/person. Då får man utnyttja upplevelsebadet, sommarbadet och motionssimmet hur mycket man vill under hela 2013. Det är perfekt =)

Har blivit en hel del tv-tittande idag/kväll. Flera matcher i både fotboll och hockey. Vi är ju galna i sport hela familjen, så sällan missar vi nått :P. Det är ett måste att ha C more max. När jag flyttade till Jocke för tio år sedan, ifrågasatte jag honom varför han var tvungen att ha varenda jäkla kanal, två olika leverantörer dessutom, bara för att ha tillgång till ALLA kanaler. Nu fattar jag dock varför han valde att ha det så... tio år senare...:) Nämen seriöst, hockeyn har jag alltid följt sedan jag flyttade hit, och fotbollen den går i perioder, faktiskt!

Daniella och jag har i alla fall hunnit med att spela lite olika spel idag. Fyra i rad, bamse yatzy, bamse memory, och othello (plockade dock mest med knapparna). Blir nästan chockad då jag hör hur duktig hon är på att räkna. Hon älskar att först stapla saker och sedan räkna dem, bygga och konstruera. Hon kan hålla på i evigheter när hon sätter den sidan till. Hon var så söt idag då hon byggde en koja mellan fotöljen och soffan. "Kom in i min mysiga koja mamma". Synd att arslet mitt var dubbelt så stort som ingången till kojan, för där sprack den idén. :) Hahaha, nämen typ!

Nu ska jag kura ihop mig i Jockes knä. Kidsen sover (hör och häpna, Gry sooover)... hahahaha =9 så nu är det bara att passa på medan jag får gubben för mig själv :)

Ha en fin Lördagkväll gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar