måndag 5 november 2012

Jobb, hälsa och lagad mat =D

Kidsen sover, karln är på topp och jag är extremt sugen på att spela lite poker. Jag ska bannemig göra det också :)

Som ni förstår har jag jobbat idag. Är avundsjuk på Jocke som har hängt med barnen på öppna förskolan idag. Jag vill också hänga där, två dagar i veckan. Tydligen så tyckte han att det var tillräckligt roligt, eftersom de både hade varit där på förmiddagen och eftermiddagen. Själv var jag borta från min familjen mellan 9-16.30, det är hemskt, jag vet! Gry är ju bara 7 månader, och jag är redan igång på jobbet igen. Aa, så kan det tydligen vara när man har en pappa som är intresserad av att umgås med sina barn, å inte bara jobba. Jag tycker det bra, riktigt bra! Nu är jag ledig tre dagar, sen går jag kortdag på fredag. Det är rätt lyxigt, men samtidgt så tror jag att jag måste ta på mig mer jobb. Ska ringa imorgon och fixa det. Jag kommer inte jobba varje dag, men endast 1,5 dag i veckan blir för lite.

Både Daniella och Gry är lite förkylda. Det går dock ingen nöd på dem, men förstår såklart att det är jobbigt. Lilla Gry hostar och snörvlar om vartannat. Daniella snyter sig och tar nässpray när det behövs. Det är inte roligt att vara rosslig, men det går över! På tal om barnen, det är nog tur att Jocke är hemma, så Gry får äta hemmalagad mat till lunch varje dag. Själv har jag ibland varit bekväm å kört burkmat till lunch (eftersom jag vet att hon nästan alltid äter det vi äter till middag) plus att jag är dålig på att göra ordentlig lunch till mig själv. Jag äter oftast typ havregrynsgröt eller något annat simpelt. Jocke däremot vill alltid ha riktig lagad mat. Haha, han skickade ett kort idag på Gry när hon åt korvstroganoff och potatis, jag behöver väl inte skriva nått, för ni fårstår väl hur hon såg ut... Hon gillar "riktig" mat, verkligen! Burkmaten får jag oftast truga lite mera med. Hon har typ två favoriter som brukar gå bra.

Den 28:e november ska jag iväg å tatuera mig. Tatueraren hade skrivit fel i sin kalender, vilket resulterade i att hon slängt bort skissen hon gjort till mig. Hon trodde nämligen att jag inte skulle komma tillbaka. Asch, det är bara att rita upp en ny, så kommer jag på bokad tid. Skulle aldrig missa en tattoo-tid, aldrig! Är extremt nyfiken på hur den kommer se ut... snart.... snart får jag se den!

Inte tusan kom jag iväg till plantagen idag inte, jag som skulle dit å köpa blomstegen. Hoppas nästan att jag är ledig imorgon så vi kan åka dit och köpa den. Den är asfin, ni ska få se!

Nu ska jag lira poker!
Tjing tjång så länge!

2 kommentarer:

  1. "Aa, så kan det tydligen vara när man har en pappa som är intresserad av att umgås med sina barn, å inte bara jobba. "

    Det där lät ju väldigt fel. Finns många pappor som verkligen vill umgås med sina barn mer när dom är små men dock inte kan pga ekonomin.
    Alla har inte gott ställt som kan det, så är lycklig över det. Men jag förstår nog att du inte riktigt menar så men ändå. Man får fel uppfattning.

    SvaraRadera
  2. Jag tänke inte på alla andra pappor, utan på vår situation. Hade han inte varit intresserad av att vara hemma, så är det ju självklart att jag hade varit det!!! :D Syftade mer på att det är snopet för mig att "helt plötsligt" bli av med föräldraledigheten.. så typ... "så kan det gå"!!! You know :)

    SvaraRadera