måndag 19 november 2012

PERFEKT!

YES! Idag fick vi sälja vårt fina akvarium. Tro det eller ej så ringde det en tjej från blocket (där jag lagt ut det för 1100:-) och ville ha det omgående. Så hon och hennes man å barn kom hit kring halvsex snåret och bar iväg det härifrån. Skönt, nu slipper jag eländet :) Perfekt också, för nu har jag ju en anledning att köpa nått nytt å ställa där!!! Hahaha, det är ju det bästa med allt!

Har arbetat hela dagen, 8-16.30... pust suck å stön! Idag har jag agerat halvlärare då jag fick rycka in i skoldelen, ska dit imorgon igen. När jag kom hem luktade det nybakade pepparkakor. Hela huset var mysigt upptänt med ljus i alla hörn. Jag älskar att komma hem, då det luktar gott, familjen är på bra humör och det är städat och snyggt. Påhittigt av pappan i huset att sätta Daniella på pepparkaksbakning såhär i November. På förmiddagen hade de varit på öppna förskolan, när de sedan gick dit på eftermiddagen så satt det en lapp på dörren; "stängt pga sjukdom". Vad passar då inte bättre än lite bakning?!
Gry och Daniella har varit på strålande humör i eftermiddag. Fantastiskt att en 8 månaders bebis kan skratta till hon kiknar. Hon låter gudomlig, när hon sätter den sidan till. Mitt lilla hjärtegryn! Daniella och jag låg säkert 1h och pratade i sängen innan hon slog igen sina bruna vackra. Vi läste "Alfons" och hon fnittrade sig glatt till sömns. Hon berättade att hon minsann hade en riktig Alfons på sitt dagis, som kunde gå med sina fötter... Hmm, detta stämmer ju inte riktigt. Men endast fantasin sätter gränser :D Det är en påhittig ålder det här. Komma på nya namn, nya sånger och nya lekar, spännande!

Imorgon slutar jag hyfsat tidigt, då ska jag trampa hem illa kvickt så jag får ut så mycket som möjligt av eftermiddagen. Ser ju ut att bli ganska mycket jobb, trots allt! Känns inte helt okey att vara borta från Gry och Daniella från halvåtta till kvart i fem. Det är åt helsike för länge, egentligen!

Näe, ta å fylla på alla ljuslyktor och ljusfat runt om här i huset, luta mig tillbaka i soffan och skynda på Jocke som ska slänga sig in i en dusch. Ikväll blir det inte mycket tid tillsammans med karln inte. Han påpekade tidigare vid middagsbordet; att han gärna ville äta en middag utan ungarna någon kväll. Det kan jag hålla med om, för det blir inte sådär jättelugnt och romantiskt med två småkids. Vissa dagar är lugnare än andra. Men nog är det en speciell känsla när man bara får sitta "vi". Får se om vi kanske kan ta det till helgen då, det vore mysigt!!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar