måndag 12 november 2012

Underbara svärmor!

Vad ska man säga? -Akutmottagningen är ett skämt! Igårkväll fick jag så förbaskat ont över brösten. Det brände och värkte om vartannat, så min tanke var att det inte fanns något att vänta på. Jocke ringde Conny och Birgitta så de kom och hämtade mig. Snäll som hon är Birgitta så följde hon med mig och satt tre timmar på akuten, så jag slapp sitta helt själv å vänta på kirurgläkaren. För det var nämligen dit jag skulle, men aldrig kom. Hon är så underbar min svärmor, hälften vore nog. Jag menar, hur många svärföräldrar skulle sitta hela kvällen på akuten bara för att hålla sällskap? Hon är fantastisk, på alla sätt och vis. Omtänksam, lyhörd, engagerad, jordnära... Jaa, jag skulle kunna hålla på å rabbla hur länge som helst. Tack för att du finns! När vi väntat tre timmar, mellan 21.00-00.00 så avbröt jag tillslut mitt väntande och åkte hem istället. Undra om det är den metoden de kör medvetet "att trötta ut patienterna med förhoppning om att de tillslut ska åka hem", det är ju skandal. Jag mådde sämre där än hemma. Trodde att jag skulle få göra mammografi när jag ändå var där, men Nej. Det blev istället ett simpelt blodprov samt titta puls och blodtryck. Hallå, jag har gjort det hundra gånger på den värdelösa vårdcentralen, är ni inte mer seriösa här?, tänkte jag! Hur som helst, idag ringde en tant upp mig från Mammografienheten. Jag fick en tid, så nu väntar jag med spänning på att få reda på vad det är för fel. Tror fortfarande att det är nått knas med implantaten, men det återstår att se!

Sen till en annan pinsam grej. Jag missade totalt att det var farsdag igår. Jag sov till närmare elva (jag vet, jag skäms. Det skulle ju ha varit Jocke som gjort det). Okey att jag missade morgonmyset till han, jag skulle ju ta igen det senare på kvällen ändå. Istället blev det att sitta på akuten helt i onödan. Asch, jag får mysa med Jocke iväll istället. Daniella gjorde ju i alla fall ett fint halsband till pappa, och vad kan värma bättre?! :) Å andra sidan är han ju så fantastisk vår fina pappaJocke, så han är ju värd det absolut bästa. <3 Tror i och för sig att han var mest nöjd över att Lars var här så han fick se sin förbaskade fotboll.

Nu ska jag gå och smaka älsklingens hemmagjorda soppa, plus hembakat bröd. Han är en riktig hushållspappa :D... Perfekt lunch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar