torsdag 8 november 2012

Väntar svar från Akademikliniken!

Är egentligen inte alls speciellt sugen på att blogga ikväll. Skulle hellre bre ut mig bredvid Jocke här i soffan... Meeen, okey... ett litet inlägg får ni väl då (bara för att jag tänker på mina nyfikna bloggläsare) c(=

Har haft en monsterdag idag. Jobbat 7-16 så skallen är helt slut. Kroppen känns pigg, men huvudet har i det närmaste ´dött´. När jag stack näsan innanför dörren luktade det spagetti och köttfärssås i hela huset. Min första tanke var; "Keh, ska vi äta redan?", för jag var typ spymätt efter att ha tryckt en limpsmörgås till mellis. Nåväl, en liten portion fick jag i mig.

Har försökt umgås så mycket som möjligt med kidsen ikväll. Daniella slocknade dock tidigt för hon vaknade 05.50 imorse. Gry hon höll sig vaken bra länge. Vi har varit ute och traskat med gåbilen. Hon är jätteduktig. Tror bannemig hon traskar på om ett par tre månader. Hela hon skiner när hon får använda grovmotoriken. Ja finmotoriken också för den delen. Hon kan sitta å knåpa med småsaker, vända och vrida på smulor och försöka stoppa in ALLT i munnen. Tur hon har föräldrar som uppmärksammar henne, annars hade hon väl svalt halva pärlburken. När jag sitter bredvid brukar jag passa på att låta henne hålla och känna på småsaker. Det är ju viktigt att de lär sig att; allt-inte-går-att-äta! Det är perfekt att låta dem knåpa med småsaker när man har stenkoll på dem, tycker jag i alla fall! Jocke är värre, han är livrädd för att hon ska ramla eller stoppa i sig nått. Klart man nojjar ibland, men vad tusan de måste ju få upptäcka världen. Åhja, jag gör då inte om samma misstag som för några veckor sedan. Då lillstumpan smet ur vagnen, nej nej, så idiotiskt ska jag inte beté mig :P

Gubben passade på att åka iväg och storhandla redan ikväll. På fredagar brukar det vara proppat med folk på Ica Park hallen.
Imorgon är det skolfoto som gäller för gumman. Vi har tillsammans lagt fram kläderna hon skall ha. Allt klär en skönhet... Men stil vill vi ju såklart ändå ha :)

Ska ta å ringa vårdcentralen imorgonbitti, senast sju. Har som sagt haft lite ont i brösten på senaste tiden. De får kolla upp vad tusan det kan vara. Man blir ju orolig :/

Sen har jag skrivit och tagit kontakt med Akademikliniken. Vad det handlar om tänker jag inte gå in på. Har mina funderingar, men det behåller jag för mig själv till jag känner mig sugen på att berätta om det, och framförallt till jag har bestämt mig till 110% =P

Pyttsan, jag som sa att jag inte var sugen på att blogga... Jäkla lögnare jag är!!! Hahaha
Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar