fredag 2 november 2012

Idag, händer det!

Idag kanske kan vara dagen; "då man får lite gjort". Jag har redan hunnit ringa till kommunen och satt Gry i kö till förskolan. Nu har de ju ändrat så det går på ´datum då man satte barnet i kö´, förut gick de ju på; ´vilken tid på året barnet är fött´. Hur som helst, kvinnan i reseptionen har skickat mig en blankett hem, så nu är det bara att vänta och hoppas på att Gry får plats på Grönkulla.

Sen har jag hört ryktas om att Plantagen säljer dekorationsstegar. Så jag ska självklart dit idag, illa kvickt. Gubben och barnen har för tillfället dragit iväg till hans jobb, för att ha fredagsfika med hans arbetskollegor. Det låter ju trevligt, men själv får man ju glatt sitta hemma :P
Sen så ska jag förbi tatueraren och fråga om min skiss börjar bli klar, jag har lite funderingar så det är på tiden att samtala litegrann! Jag menar, den 30:e November sitter den ju på min arm, kan ju vara till fördel om man hinner smälta tatueringen innan man gör den, typ!

Imorgon får vi finbesök av ett par från Jockes jobb. De ska komma hit och äta god mat och spela kort med oss. Jag har hört ryktas om att de är vinälskare så jocke har bunkrat upp med några olika flaskor. Varken jag eller Jocke har ju lärt oss att dricka denna findryck, men man får väl sänka ett par öl istället, eller någon cider :)

Ska ta å göra mig iordning nu, så jag är klar tills familjen kommer hem. Det är ju rent ut sagt lgna gatan när man är själv hemma. Jag känner redan nu att; Fan vad kul det är att jobba, men satan så trevligt det är att vara LEDIG =)
Ursäkta mitt språk, men det var bara för att förtydliga mitt nöje över att få vara hemma och ta hand om mig själv, och barnen. (åhja, det är mest Jocke som sköter barnen nu, men ni fattar)... hahaha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar