tisdag 27 november 2012

Hockeyskrik i soffan är det som gäller ikväll!!! Började inge vidare för hv då de endast knep 1 poäng från den uppskjutna matchen. Nu är det en ny match, yeah! :)
Idag har det varit jobb för fulla muggar. Jag har blivit erbjuden att jobba inne i skolan fram tills jul, så det har jag såklart tackat Ja till. Måndag full dag, ledig (för annat jobb)tisdag, onsdag halvdag, torsdag heldag och fredag kortdag. Soft schema. Kommer ta på mig lite extra så klart. Nu när vi bestämt att Jocke ska vara hemma till sommaren, så är det klart att jag behöver jobba hyfsat mycket. I pengar förlorar vi ju som sagt flera tusen i månaden, men småbarnstiden kommer ju tyvärr inte tillbaka så det är givetvis värt det. Värt att Kidsen får vara med pappa lika mycket som de får vara med mig... Viktigt, extremt viktigt enligt oss! Det finns ju de som inte har någon möjlighet till detta, åsså finns det de som har möjlighet men inte tycker att det är tillräckligt viktigt. Som hellre ser att det tjänar lite mer pengar istället för att ta hand om sin familj. För jag antar att de flesta karlar (snopet nog) tjänar mer än vad kvinnor gör... Asch, färdig rabblat om detta... :P Ni vet vart jag står!!!

Idag blev vårt lilla hjärtegryn 8 månader, å precis på dagen hade hon tid hos bvc. Jag som trodde Gry skulle ha klättrat flera hopp på kurvan, hon känns så mulligt go, så visade sig det att hon endast väger kring 9kilo. Allt såg bra ut. Bra hörsel och hon ligger utmärkt till utvecklingsmässigt.

Nu har jag inte tid med detta dravel, jag måste se hockeyn ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar