onsdag 7 november 2012

Tummen upp...

Ska jag pusta ut, eller ska jag vänta tills långpromenaden är avklarad?! -Njo, det är kvällen stora fråga. Har varit ledig idag och bara tagit det chill. Riktigt trevligt har det varit att bara umgås med Gry och Jocke. Vi har legat i soffan och snackat skit mest hela dagen. Jag har sett Jocke småflinandes mest hela dan, tror han njuter bra mycket av att vara föräldraledig :)
Jag kirrade lite gomellis till Daniella idag, lite extra eftersom det var "After Dagis". Det var inte alls speciellt många där, jag och tre familjer till, plus några stora skolbarn. Hur som, gumman hade jätteroligt och det var huvudsaken. Underbart skönt att bara få tid med henne. Jocke och Gry åkte ju som sagt hem till farmor. Hon hade gjort kalvfärsbiffar, potatismos och gräddsås till Gry. Vilken farmor, som lagar så go mat till en 7 månaders bebis :)
Skäms nästan, men på dit vägen postade Jocke mina två brev, som jag själv egentligen skulle ha gjort igår. (typiskt mig)

Det klirrade till i postlådan imorse- Väggtexten som jag beställt damp ner, så vi hjälptes åt att sätta upp den. Såååå snyggt blev det. Skickade iväg gubben till affären för att köpa en ny vit tavellist och två guldramar. Ni ska få se så fort det är färdigställt :) Det blir bara mysigare och mysigare här hemma, och jag trivs som fisken i vattnet. Inredning är ju så förbaskat kul. Jag tycker om modernt, men samtidigt vill jag inte ha allt som alla andra har. Hatar massproduktion, eller "ååå en sådan där har min granne också"... Det är ju astråkigt och opersonligt! Det är därför jag inte gillar att handla på Ikea, för majoriteten av människorna har skiten som finns där. Totaldissar det inte, men skulle inte välja att inreda mitt hem med massa Ikeaprylar. De har mycket praktiskt också, det säger jag inget om! Helst vill jag sätta min egna prägel på inredningen. Dock är jag inte tillräckligt händig så jag kan göra det på allt, men jag försöker! Klippa, klistra, konstruera osv, det är himla roligt! Att vara kreativ, det är livet :) Önskade att jag vågade "snickra" mer, att jag vågade ta steget att införskaffa trämatrial och konstruera utifrån det. Hmm, kanske kommer. Nu är jag ju bara tvåbarnsmorsa så jag har ju all tid i världen! (en liten hint till Jocke eftersom han vägrar producera en unge till).

Imorgon är det jobb som gäller. 7-16, jag lär ju veta att jag lever! Ska bli kul! Ska höra med min kära sambo om han möjligtvis kan gå ut till förrådet och pumpa min cykel. Känns som en fördel eftersom jag cyklar till jobbet. Skulle i och för sig kunna pumpa själv, meeen jag ska ju ut å gå :)

Tummen upp... för idag c(=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar