tisdag 18 september 2012

Beslutsångest...

Åhejåhå! Sitter med en hel bunt av ´mattexempel´ å ska försöka välja ut EN. Hur ska detta gå?! Först och främst ska vi välja ut en var, för att sedan komma överens om vilken vi ska lägga. Det kommer vara kris i vårt förhållande innan vi har valt både tapeter och matta, tro mig! Kanske är tur att vi åker på "semester" om ett par dagar. Haha!

Har varit en rikig seg dag. Jag har varit halvtrött i princip hela tiden, vilket har varit lite jobbigt. Trots mitt sega humör har jag och kidsen hängt i lekparken hela eftermiddagen. Det blev en långpromenad på 1,5h med Gry på morgonen, sen har jag bara slappat hemma tills det var dags att hämta Daniella. Vi bjöd Daniellas kompis på korv med bröd (till mellis) i lekparken. Sen gick vi in vid halvfem tiden för att åka till Marieberg och handla lite småjox. Hittade bl.a strumpbyxor till flickorna som de ska ha till dopet.

Ikväll är det Real Madrid vs City. Gubben har en polare här så jag får se om jag gör dem sällskap vid tv:n. Annars ligger nog en långpromenad nära tillhands. Jag är så spänd för morgondagen då snickaren kommer. Jag verkligen lääängtar tills det är klart här hemma. Kommer i ofs ta tid innan det är HELT klart, men en bra början i alla fall.

Som ni vet har ju Jocke fått dåndimpen. Han är i "byta-bil-svängen" igen. Imorgon ska han tydligen åka och köpa en ny bil. Så jag får väll se vad han kommer hem med. Det är ju helt makalöst det här. Aja, återstår att se hur det slutar imorgon. Han kan ju ha hunnit ångra sig tio gånger om innan dess :P

Nu är det såhär, att Daniella har bestämt sig för att ´somna själv´ ikväll. Hon har tydligen blivit stor. Hör och hälpna; Hon ber om att få sova själv i rummet. Annars är hon van vid att nån av jag eller Jocke lägger henne, och ligger kvar tills hon somnat. Jag satte mig i soffan och skulle pusta ut, men vad tror ni, hon kommer springandes fram och tillbaka och kan inte alls komma till ro. Näe, jag får helt enkelt gå in till sovrummet så vi får i säng henne. Herregud, klockan är ju tio i åtta och hon ska upp till förskolan imorgon. Bums i säng!

Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar