lördag 8 september 2012

Vilken gudomlig resa =)

Åh så skönt det var att komma hem igen. Vi har haft det supermysigt, "borta bra, men hemma bäst". I fredags besökte vi; "Tuna-busland". Perfekt för barn i Daniellas ålder. Hon hittade olika cyklar, hoppborg, studsmattor och massa rutschkanor. Hon blir mer och mer morsk för varje ställe vi besöker. Gry hon fick mest ligga i bollhavet, hon fullständigt älskade det. Efter buslandet gick vi till en mysig restaurang. Daniella gick på högvarv av bara tanken av att få sova på hotell. Hon såg lite skeptisk ut när vi kom in på hotellet för att ställa av oss väskorna. Av vad jag förstod så trodde hon att "hotell" var ett stooort typ lekhus, å riktigt så är det ju inte =) Hon var så sprallig då vi kom in så hälften vore nog. Självklart fick hon vara vaken hur länge hon ville (efter allt godis så hade vi inget val). Hon höll sig vaken till närmare halvelva, sen var det dags för mig och Jocke att ha lite hotellchill. Vi slappade med öl, chips och götta till tv:n. Jag hann få en släng av dåligt samvete när jag kom på mig själv mula både det ena och andra, men lika snabbt skyfflade jag undan tanken och fortsatte att käka, med GOTT samvete.
Idag besökte vi; "Vattenpalatset" och det var rena succen för Daniella. Gry fick plaska litegrann, hon är dock inte riktigt hundra kry så vi tog det lite försiktigt med henne. Efter sitt besök på öppna förskolan kom grönsnuvan som ett brev på posten, suck! Hur som haver, vattenpalatset var urbra. Vi var där några timmar sen åkte vi hem mot Örebro. Jag frågade Daniella om hon haft det kul i helgen; "Jaaa mamma, superduperkul". Det värmer i mamma-hjärtat när sin treåriga dotter lyser upp värre än solen. Vill ni veta en sak?! -Jag har haft det så jävla mysigt så ni anar inte. TACK världens bästa Jocke för bästa helgen på väldigt länge (och tack Daniella och Gry för att ni har skött er exemplariskt)

Nu ska jag bädda ner mig i sängen, bredvid mina två underverk och min fina karl.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar