tisdag 25 september 2012

Sova hos familjen Lindberg

Svindålig bloggare, jag vet! Har inte riktigt haft tid med datorn så jag får blogga igen allt då jag kommer hem till vårt nyrenoverad hus *yes yes*. Inatt ska vi sova hos familjen Lindberg. Det blir gomiddag och mängder med surr. Får se om jag och Sofia mäktar med en promenad ikväll igen. Vi var ute i närmare 1,5h igår (natt) å promenerade. Jag kommer förmodligen att ha gått upp minst tre kilo medan jag varit här. Äter så mycket skitmat så det är inte klokt. Lite tråkigt att det inte finns så stort utbud på mat här, mest pizza och hamburgare. Jag vill ha husmanskost, men då måste man tydligen laga den själv :)

Idag har jag varit på guldaffären och bytt halsbandet som Gry fick av Angelica i doppresent. Det blev dubbletter då morfar också hade köpt ett likadant. Det fick bli ett ´månadshjärta´ istället. Superfint! Svängde in på blomsteraffären och köpte ett fint blomsterarrangemang till syrran från Daniella och Gry också.
Jag blev så full i skratt då jag skulle gå in i en av klädaffärerna här i Vilhelmina. Jag hade från skyltfönstret sett en snygg tröja och ett par snygga typ leggings/byxor. Shyst av mig att stödja en av glesbygd´ns klädaffärer, tänkte jag. Men hallå, one size och kvalité som var under all kritik vägrade jag betala för. Tröjan var supersnygg, men så tunn att man såg igenom den, (och då skulle det vara en tjocktröja). Jag blev förvånad då jag försökte tyda märket på kläderna, kan dock meddela att kinesiska inte är min starka sida :) Hahaha... 449:- för en tröja som man lätt hade kunnat köpa för 179:- på ett marknadsstånd i Askersund. Näe, får se om mitt Vilhelminahjärta tvingar mig att sponsra tjejen i kassen. Jag får ju faktiskt med mig en tröja (av dålig kvalité) hem, det är ju alltid nått :)

Nu ska jag sällskapa med de övriga i huset. Det blir så mycket kaffedrickning att hälften definitivt vore nog. Har bokat in träffar med folk från höger och vänster. Får se så jag inte har dubbelbokat med nån. Vill ju såklart hinna träffa så många som möjligt nu när man är hemma. Aja, imorgon blir det besök hos morfar och kanske en träff med både Jenny och Angelica. På torsdag är det spikat att vi ska hem till Angelica och på fredag är vi bjudna hem till morbror Robert m. familj på middag. Lördag blir det utgång och på Söndag åker vi hem. *snyft*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar