onsdag 12 september 2012

Gry är Mammasflicka

Smiter i säng efter en lyckad dag. Daniella klarade besöket hos tandläkaren utomordentligt bra. Hon gapade och fick konstaterat att hennes tänder såg vita och friska ut, lycka för hennes mamma (och henne själv) :)

Vi har hängt i lekparken i princip hela eftermiddagen. Jocke följde med en kompis till Vingåker idag, så med sig hem hade han en Boomerangkofta till Daniella, till Gry hade han både en pyjamas och en boddy. Snopet nog hade han inte ett skit med sig till mig (snyft). Björn borg kallingar var det han kostade på sig själv. Ska försöka hitta en overall till Daniella som hon kan ha i vinter. Jag köpte ju en Ralph Lauren dunjacka som jag trodde att hon skulle hinna växa i, det kan jag dock glömma. Får vänta ett år med den.

Imorgon ska gumman och hennes förskolekompisar åka buss till Stadsbiblioteket. Daniella och en till hade fått vara inne igår å bakat muffins som de ska få ha med sig. Hon var lite exalterad nu ikväll över att få åka på en liten utflykt tillsammans med de andra barnen. Roligt att de tar sig iväg från förskolegården ibland. Det uppskattas verkligen, både hos mig som förälder och för barnen i fråga.

Gry är då för "mysigt mammig". Man märker att hon gärna vill ligga hos mig på kvällarna (när hon ska somna). Det går jättebra med pappa på dagarna, men när hon kommer på att det är hos mig hon vill vara, så duger inget annat. Hon var gnällig några minuter ikväll, tänkte att jag skulle låta pappa ta hand om det. Men det är ju så hjärtskärande när jag vet att hon gärna vill somna bredvid mig, gärna halft på mig :) Det tog inte många sekunder när jag väl la henne bredvid mig, så somnade hon. Jag får passa på att njuta nu medan hon är mammig. Daniella var också ganska mammig när hon var liten bebis, det har dock vuxit bort. Hon har varit pappas flicka mest hela tiden. Såklart att det funkar med mig också, men helst tar hon pappas parti. Hoppas Gry tänker ty sig lite längre till mig, det vore jag tacksam för :D

Asch, in i sängen och diskutera bilköp med gubben. Han ger sig ju aldrig!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar