torsdag 6 september 2012

Kom igen, snabba beslut -Tack!

Då var det kväll här på Gränden! Jag ska snart bege mig ut på en långpromenad innan det blir becksvart ute (hade jag haft Roy kvar hade det inte varit några problem). Idag har bästa Fia varit här på besök. Vi chillade ute i lekparken med Daniella ett tag, sen var det bara in och dricka kaffe och göra lasagne. Fick ju i alla fall bjuda tösabit´n på en liiten portion. Blir så lack på Daniella när hon inte vågar prova nånting nytt. Jag som hade köpt risifrutti till mellis (oaw, nu blir hon nog glad, halva förpackningen innehåller ju socker, så det borde ju funka), men glöm det!
Nå, idag har Jocke hängt på jobbet och på golfbanan hela dagen. Så nu är jag lagomt myssugen ;) Jag tog en rask promenad på förmiddagen/morgonen för att hälsa på han, det blev bara 20min, det räckte (för att tröttna på han)... Mohahaha!

Imorgon drar vi ju iväg på våran lilla hotelltripp, ska bli underbart att bara få ta det coolt och mysa. Väntar med spänning på vad denna tripp har att erbjuda =)

Det här med att; "fixa hemmet" håller på att göra mig tokig. Ska vi bo kvar, eller ska vi hitta ett nytt hus? -Det är frågan. Jag gillar inte tanken att behöva lämna detta fina område, samtidigt som jag gärna skulle vilja ha ett sprillans nybyggt hus. Vad är värt mest? Hmm, det vet jag inte riktigt! Det är ingen tvekan om vad Jocke vill i alla fall. Jag klamrar mig fast här så länge som möjligt, tydligen! Hade gärna sett att vi totalrenoverade upp denna lya, så man får det precis som man vill ha det. Jocke är dock inte riktigt med på de noterna. Visst att bygga nytt, man får välja och vraka bäst man vill... Meen, det tar tid och kraft. (för att sedan inte veta om man trivs i området). Det jag blir mest bekymdrad över är att allt tar sådan tid. Jag vill ju ha ett fräscht nytt hem NU. Inte om ett år, eller om två, utan NUU! Har så mycket planer på vad man kan göra här för att det ska bli snyggt, men jag måste ju ha karln med mig på ett hörn :P Aja, vi får se hur det löser sig. Men kom ihåg att jag avskyr att "VÄNTA"...

Raska fötter springa tripp tripp tripp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar